کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت : با ساخت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه روزانه 150 هزار بشکه به ظرفیت تصفیه نفت خام افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، محمدرضا نعمت زاده پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه اظهار داشت: ‪30درصد سرمایه‌گذاری مورد نیاز احداث این سه پالایشگاه به عنوان سهم آورده از سوی سرمایه‌گذاران می باشد و70درصد مابقی از محل تسهیلات ارزی و ریالی بانکی تأمین می شود.

 

نعمت زاده با اشاره به طرح های در دست اجرای وزارت نفت در جهت توسعه وعمران کشور گفت : این وزارت خانه برای توسعه و عمران مناطق شرق و غرب کشور دو طرح عظیم را در دست اجرا دارد که یکی احداث یک خط گاز56 اینچی از عسلویه به سیستان و بلوچستان است و دیگری احداث بزرگترین خط اتیلن جهان به طول یک هزارو500کیلومتر ازعسلویه به کردستان است.

 

وی رونق اقتصادی در طول خط اتیلن غرب کشور را یکی از ثمرات این طرح برشمرد وتصریح کرد: همراه با احداث این خط عظیم اتیلن چندین مجتمع پتروشیمی نیز در استانهای مسیر آن احداث و یا در حال ساخت است که با پایان گرفتن آن استان های مذکور با یک تحول اقتصادی قابل توجه روبرو خواهند شد.

 

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص احداث پالایشگاههای جدید در کشور و سیاستهای این وزارتخانه در این زمینه گفت: وزارت نفت طرحهای احداث پالایشگاه در سطح کشور را در صورتی شروع خواهد کرد که ‪ 60تا 80درصد سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی تامین شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در این راستا و با در نظر گرفتن این سیاست پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه با مشارکت سازمان تآمبن اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری وشرکت ملی پالایش وپخش فراورده های نفتی ایران احداث خواهد شد.

 

کلنگ احداث پالایشگاه ‪150هزاربشکه ‌ای آناهیتای کرمانشاه در زمینی به مساحت580هکتار و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و500میلیون تومان پیش ازظهر پنج شنبه با مسئولان وزارت نفت به زمین زده شد.