دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در دومین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک با کسب چهار مدال توانستند به مقام سوم جهان دست یابند.

بهزاد صولتیان - مدیر روابط عمومی باشگاه دانش پژوهان جوان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه مقام های کسب شده توسط تیمها پس از ارزیابی نتایج بدست می آید، بر اساس آخرین گزارش رسیده از سوی تیم ایرانی شرکت کننده در این دوه از المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک این تیم به مقام سوم جهان دست پیدا کرد. در این دوره از مسابقات کشور هند به مقام اول دست یافت.

وی اضافه کرد: سید صدرا صدرالدینی دانش آموز برجسته ایرانی علاوه بر کسب یک مدال طلا توانست در قسمت تئوری نیز مقام اول جهان را از آن خود کند.

مدیر روابط عمومی باشگاه دانش پژوهان جوان یادآور شد: تیم پنج نفره دانش آموزان ایران موفق به کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره، دو مدال برنز و یک دیپلم افتخار از دومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک شدند.

وی در خصوص میزبانی ایران برای دوره بعدی این المپیاد گفت: سومین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزک مرداد ماه سال 88 در تهران برگزار خواهد شد.

مسابقات دومین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک در شهر باندونگ اندونزی با حضور 30 کشور از 29 مرداد ماه برگزار شد و دانش آموزان ایرانی با نام های سید صدرا صدرالدینی به مدال طلا، سید امیر سادات موسوی به مدال نقره، عرفان اسماعیل فخیمی و فراز عنایتی آهنگر به مدال برنز و زهرا ارجمدی لاری به کسب دیپلم افتخار نایل شدند.