به نوشته یک روزنامه عبری، رژیم صهیونیستی آمادگی خود برای عقب نشینی از قسمتهای شمالی روستای غجر را به اطلاع آمریکا رسانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، تصمیم تل آویو برای خروج از روستای غجر پس از آن اتخاذ شد که لبنان به طور کتبی به یونیفل این اطمینان را داد که امینت لازم برای نیروهای سازمان ملل و ساکنان حاضر در شمال روستای غجر را فراهم می کند.

در همین رابطه یک مقام  رژ یم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود در این مورد گفت : آمریکا از ما خواسته بود تا در مورد لبنان اقدامات خود را افزایش دهیم و پس از آنکه لبنان به طور کتبی امنیت این منطقه را تضمین کرد ما نیز تصمیم گرفتیم که وضعیت مثبت تری را از خود نشان دهیم.

به نوشته هاآرتص، نیروهای وزارت جنگ رژیم اسرائیل در حال برنامه ریزی و فرماندهی نیروهای شمالی ارتش این رژیم در حال کار بر روی جزئیات عقب نشینی از مناطق شمالی روستای غجر هستند.

روستای غجر میان بلندیهای جولان و منطقه جلیله قرار دارد که در سال 1981 ضمیمه سرزمینهای اشغالی شد و به شهروندان آن نیز تابعیت اسرائیلی داده شد اما پس از عقب نشینی نظامیان صهیونیستی از لبنان در سال 2000 سازمان ملل اعلام کرد که مرز میان رژیم صهیونیستی و سوریه از این روستا می گذرد و بر همین اساس نظامیان صهیونیستی فقط می توانند در جنوب روستای غجر مستقر شوند. اما با این وجود و بر اساس گزارشهای سازمان ملل نیروهای صهیونیستی مرتبا در نقاط شمالی روستا دست به عملیات زده اند.

این خبر در حالی منتشر می شود که بیش از یک ماه پیش، یک مسئول سیاسی بلندپایه لبنان اعلام کرد: اسرائیل به طور عملی طی روزهای آینده از روستای غجر عقب نشینی خواهد کرد.