مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سهم بودجه دفاعی کشور در کل بودجه حدود 10درصد است، خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به تخصیص بودجه دفاعی کشور در بودجه ریزی برای سال آینده شد.

کاظم جلالی درگفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح سردار سرلشکر فیروز‌آبادی و معاونان وی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد.

وی با بیان اینکه رئیس ومعاونان ستاد کل نیروهای مسلح برای اولین بار در مجلس هشتم حاضر شدند، یادآور شد: ضمن معارفه رئیس و معاونان ستاد کل نیروهای مسلح با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گزارشی از وضعیت نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف به کمیسیون ارائه شد.

جلالی درادامه تصریح کرد: اعضای کمیسیون نیزضمن بیان نقطه نظرات خود، از اقدامات نیروهای مسلح در راستای افزایش توان در بخشهای مختلف قدردانی کردند.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علیرغم توان بالای نیروهای مسلح که با انگیزه و ایمان آن عزیزان به شکل روزافزونی در حال افزایش است متاسفانه در بخش بودجه و اعتبارات وضعیت مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم همه تهدیدهای موجود، سهم بودجه دفاعی درکل بودجه حدود 10درصد است حال آنکه برخی از کشورها تا حدود 35 درصد از کل بودجه خود را به بودجه دفاعی خود اختصاص داده‌اند و سرانه بودجه دفاعی بسیاری از کشورها بسیار بالاتر از سرانه بودجه دفاعی کشور ماست.

جلالی گفت: دولت و مجلس باید در بودجه سال آینده فکر جدی نسبت به این مسئله داشته باشند. دراین میان نقش دولت بسیار با اهمیت است زیرا بودجه ریزی اولیه توسط دولت انجام می شود.