بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اجرای طرح فاضلاب در استان علاوه بر اینکه موجب افزایش بهداشت و ارتقاء سلامت شده است عمر بناهای شهرهای این استان را نیز افزایش داده است.

حمید رضا دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر به اجرای طرح جمع آوری فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اشاره کرد و اظهار داشت: با تامبن اعتبار لازم در دور اول سفر رئیس جمهور به استان در اکثر نقاط شهر بوشهر امکانات دفع فاضلاب به بهره برداری رسیده است و اکنون دو حوزه مغدر و کوی بندر در بوشهر در آستانه راه اندازی است.

وی با بیان اینکه 75 درصد از طرح فاضلاب در شهرهای دیلم و گناوه به پایان رسیده است، اظهار داشت: مخارن ذخیره آب گناوه به ظرفیت 20 هزار متر مکعب، کنگان 10 هزار متر مکعب و کاکی و سعد آباد اهرم و دیلم هر کدام به ظرفیت پنح هزار متر مکعب در دست ساخت است که با تامین اعتبارات لازم امسال 20 هزار متر مکعب آن وارد مدار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به سیاستهای شرکت آبفا مبنی بر استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی در تولید آب شیرین در سواحل افزود: برنامه ریزی برای ایجاد آب شیرین کن در شهرهای دیر و کنگان از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با تدابیر و اقدامات صورت گرفته ظرفیت مخازن ذخیرة آب در شهرهای استان بوشهر 50 هزار متر مکعب افزایش می یابد.