خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: در حالی که یک گروه مهاجم یک ساختمان دولتی در پیشاور پاکستان را برای ساعتی به تصرف خود درآوردند، انفجار یک بمب در جنوب افغانستان شمار کشته های سربازان انگلیسی را به 120 نفر رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع انگلستان روز یکشنبه اعلام کرد که یک سرباز انگلیسی در انفجاری در جنوب افغانستان جان خود را از دست داده است.

براساس بیانیه این وزارتخانه، این سرباز که به گردان دوم چتربازان تعلق داشته در جریان یک عملیات گشت زنی در ولایت هلمند در جنوب افغانستان در پی انفجار یک مین کشته شد.

ولایت هلمند یکی از مناطق کوهستانی در جنوب افغانستان است که فعالیت گسترده طالبان را در آنجا شاهد هستیم.

با کشته شدن این سرباز انگلیسی، شمار تلفات انگلیسی ها در افغانستان به 120 نفر رسید. هفت هزار 700 سرباز انگلیسی در حال حاضر در افغانستان مشغول به خدمت هستند.

این درحالی است که یک مقام رسمی افغان خبر داد که طالبان ها دو مامور پلیس این کشور را در حملاتی علیه یک کمیساریا در مرکز افغانستان ربوده اند.

به گفته این مقام، اعضای طالبان با حمله به یک پاسگاه پلیس در منطقه زاناخان در ولایت غزنی ، چهار مامور را کشته و دو مامور دیگر پلیس را ربودند.

به گفته سخنگوی طالبان، اعضای این گروه در حمله به پاسگاه پلیس شش مامور را کشته و دو نفر دیگر را همراه خود برده اند.

ازسوی دیگر، براساس آخرین آمار دریافت شده، در انفجارهای روز شنبه در چندین محله تجاری در دهلی نو پایتخت هندوستان، 22 نفر جان خود را از دست داده اند.

شیوراج پاتیل وزیر کشور هند در این رابطه به خبرنگاران گفت: دستکم 22 نفر تاکنون کشته و حدود یکصد نفر نیز زخمی شده اند.

سخنگوی پلیس دهلی در این رابطه اظهار داشت: پنج انفجار رخ داد که 22 کشته و نزدیک به 155 زخمی برجا گذاشته است.

این بمب ها در مدت 45 دقیقه در دهلی نو منفجر شده اند. گروه مجاهدین هند مسئولیت این انفجارها را در یک نامه الکترونیکی برعهده گرفته است.

این گروه هندی همچنین مسئولیت انفجارهای ماه ژوئیه در احمدآباد را که به کشته شدن 45 نفر گردید، برعهده گرفته است.

به گفته کارشناسان، در کنار این بمب ها ، ابزارهایی همچون اره و میخ گذاشته شده بود تا تلفات بسیار بیشتری داشته باشد.

در سه سال اخیر ، کشور هند با انفجارهایی که هر سه ماه یکبار رخ می دهد، روبه رو بوده است. مرگبارترین انفجار به ایستگاه بمبئی در ماه ژوئیه سال 2006 می شود که 186 کشته برجا گذاشت.

در خبر دیگری از خبرگزاری فرانسه، دیوید میلی باند وزیر امور خارجه انگلستان این انفجارها در دهلی نو را به شدت محکوم کرد.

وی گفت که این انفجارها یادآور تهدید تروریست ها و افراطی گراها است.

میلی باند خاطرنشان کرد که انگلستان و هند دو شریک نزدیک به یکدیگر بویژه در مبارزه علیه تروریستها هستند.

ازسوی دیگر، دهها مبارز مسلح شنبه شب یک ساختمان دولتی در پیشاور بزرگترین شهر شمال غرب پاکستان را به تصرف خود درآوردند، اما پیش از رسیدن ماموران پلیس تصمیم به فرار گرفتند.

این حملات تلفاتی در پی نداشت.

این افراد که متعلق به گروه لشکر اسلام به ریاست منگل باغ است، به یک ساختمان دولتی حمله و آن را برای ساعتی در اختیار گرفتند.

رئیس پلیس پیشاور در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت: ما ساختمان را خالی و گروگان ها را آزاد کردیم، اما مهاجمان موفق به فرار شدند.

ازسوی دیگر، یک مقام مسئول نیروهای امنیتی پاکستان خبر داد که بالگردهای ارتش این کشور مواضع اعضای القاعده در نزدیکی مرز افغانستان را هدف قرار داده و 10 نفر از آنان را کشتند.

وی افزود: در بمباران مواضع القاعده توسط بالگردها و هواپیماهای پاکستانی، 10 نفر از آنان کشته و حدود 15 نفر دیگر زخمی شدند.