پس از سه ماه از کنار گذاشته شدن محمد حسن صادقی مقدم نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در هیئت امنا نهاد کتابخانه های عمومی جایگزین وی در این هیئت معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر منصور برقعی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری طی حکمی که نسخه ای از آن برای محمدحسین صفار هرندی ارسال شده است دکتر سید محمد قاسم حسینی را به عنوان نماینده این معاونت در هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی کرد.

حسینی در حال حاضر معاون برنامه ‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.

برقعی حکم حسینی را اواخر شهریور ماه امضا کرده و وی را به عنوان نماینده جدید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی به وزیر ارشاد معرفی کرده است.

 تاخیر چهار ماهه در معرفی اعضای جدید هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور موجب مشخص نبودن دستور کار این هیئت برای جلسات آتی و در نتیجه برگزار نشدن آنها از چهار ماه پیش تا کنون شده است.

بر اساس قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی در کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق (معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری فعلی) موظف است فردی را به عنوان نماینده این سازمان در هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کند تا در صورت موافقت توسط وزیر به این سمت منصوب شود.

تا پیش از انحلال معاونت فرهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، محمدحسن صادقی مقدم این سمت را در هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر عهده داشت. وی در حال حاضر علاوه بر سمت مشاور برقعی پست مشاور عالی رئیس دانشگاه تهران را نیز عهده دار است.

همچنین چندی پیش در پی انحلال معاونت فرهنگی سازمان مدیریت سابق "امیر منصور برقعی" معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری طی حکمی "محمد حسن صادقی مقدم" معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این معاونت را به سمت مشاور خود منصوب کرد.

از زمان برگزاری آخرین جلسه هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور اکنون نزدیک به سه ماه می گذرد که این تاخیر به دلایلی از جمله معرفی نشدن اعضای جدید و نیز مشخص نبودن دستور کار هیئت امنا برای جلسات باز می گردد.

در حال حاضر محمدحسین صفارهرندی (وزیر ارشاد و رئیس هیئت امنای نهاد)، منصور واعظی (دبیرکل)، علی اکبر اشعری (رئیس کتابخانه ملی)، رضا داوری اردکانی (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، مهدی چمران (رئیس شورای عالی استانها، محبوبه مباشری (رئیس دانشگاه الزهرا)، سیمین دخت وحیدی (کتابدار و شاعر) و علی اکبر شعردوست اعضای هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور را تشکیل می دهند.