رئیس جمعیت کشاف المهدی (عج) وابسته به حزب الله تهدیدهای اخیر مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان را یک جنگ روانی خواند.

دکتر "بلال نعیم" رئیس جمعیت کشاف المهدی (عج) درگفتگو با خبرگزاری مهر از آمادگی نظامی حزب الله برای مقاومت در برابر هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت : تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنان نوعی جنگ روانی است و بیشتر مصرف داخلی دارد.

با توجه به تهدیدات مکرر مقامات رژیم صهیونیستی بویژه پس از جنگ تابستان 2006، درصورت حمله احتمالی ارتش اشغالگر قدس واکنش حزب الله به این حمله چگونه خواهد بود ؟

موضوع تهدیدهای رژیم صهیونیستی چیزجدیدی نیست و اینها بیشترتبلیغاتی است به عبارت دیگر نوعی جنگ روانی است، اما حزب الله لبنان در این مقطع زمانی این تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی را یک تهدید سیاسی می داند که نوعا به مجموعه ای تحولات سیاسی در داخل این رژیم مرتبط است. بویژه اینکه تل آویو اکنون با موضوع استعفای ایهود اولمرت نخست وزیر و نیز موضوع تشکیل کابینه جدید دچار نوعی سردرگمی شده است. بنابراین تهدید به حمله نظامی برضد لبنان در راستای مشکلات سیاسی و داخلی رژیم صهیونیستی است و نه در راستای آمادگی برای حمله به لبنان. برهمین اساس مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی همواره لبنان را تهدید به حمله می کنند تا به این بهانه افکار عمومی را از مشکلات داخلی منحرف سازند.

میزان آمادگی مقاومت ملی لبنان در صورت حمله احتمالی ارتش اسرائیل به  لبنان چقدر است ؟

درهر صورت، رژیم اشغالگر اسرائیل دشمنی زورگو و تجاوزگر در منطقه به حساب می آید و ممکن است هر لحظه دست به حمله بزند اما مقاومت ملی از لحظه پایان یافتن جنگ تابستان سال 2006 میلادی تاکنون همواره خود را آماده برای پاسخ دادن به هر گونه حمله مجدد اسرائیلیها کرده است. هیچ شکی نیست که  ملت لبنان به همراه مقاومت بازهم  قادراست به هرگونه حمله ارتش اسرائیل پاسخ دهد. امروز مقاومت اسلامی حزب الله با دقت تمام تحرکات مشکوک و مانورهای نظامی و اظهارات سیاسی این رژیم را زیر نظر دارد و بدین ترتیب مبارزان لبنانی درصورت هرگونه تجاوز مجدد نظامیان صهیونیست به لبنان آماده اند پاسخ محکمی از حمله قبلی به آنها بدهند.

دور جدید گفتگوهای ملی بین قطب ها و گروههای مخالف و موافق سیاسی لبنان شروع شد؛ با توجه به این فرایند آینده این مذاکرات و  لبنان را چگونه می بینید ؟

اینک در لبنان این احساس عمومی برای تمام طرفهای لبنانی بوجود آمده است که تنها گفتگوهای ملی می تواند به مشکلات اقتصادی و سیاسی پایان دهد و ما مطمئنیم که بروز اختلافات تنها به تنش و دودستگی بین طیفها و گروههای لبنانی کمک می کند. از طرفی دیگر، ما شاهدیم که تنش در منطقه و در سطح جهانی از گرجستان شروع و با عبور ازعراق، فلسطین، افغانستان و پاکستان دوباره به منطقه خاورمیانه و فلسطین رسید. بدین ترتیب ما اینک نظاره گر این تنشها درسطح منطقه ای و نیز در منطقه قفقاز بین آمریکا و روسیه به عنوان دو قدرت بزرگ درجهان هستیم.

یقیناً بروز این تنشها و ناآرامیها بر اوضاع لبنان و واقعیت های کنونی این کشور کوچک عربی تاثیر گذاشته است. برای اینکه وضعیت سیاسی لبنان بهبود یابد همه باید ضرورت انجام گفتگوهای ملی و رسیدن به تفاهم و آشتی ملی بین طرفها را درک کنند حتی اگر این آشتی سیاسی صوری و یا ظاهری باشد. امروز همه طیف های لبنانی لزوم انجام این آشتی برای بهتر شدن لبنان و نجات این کشور از تنشهای آتی و تحریکات خارجی کاملا ضروری می دانند. درعین حال همانطوری که  مقاومت ملی توانست لبنان را از اشغال مجدد بدست نظامیان اسرائیلی نجات دهد، قطعا گفتمان و آشتی نیز می تواند این کشور ازهرگونه تنش داخلی در آینده نجات دهد بنابراین لبنانیها قادرند به خوبی این مرحله دشوار را با کمترین خسارت ممکن در منطقه خاورمیانه پشت سربگذراند.