فیلمساز آلمانی پنجم دسامبر (15 آذر) در مراسم انجمن کارگردانان آمریکا در لس آنجلس جایزه یک عمر دستاورد انجمن بین‌المللی مستند IDA را دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد ورنر هرتسوگ درباره جایزه یک عمر دستاورد گفت: مستندسازی باید راهی برای پیدا کردن پاسخ‌های جدید باشد. در دوران تغییر، دریافت این جایزه برای من باعث افتخار است.

هرتسوگ 66 ساله در کنار راینر ورنر فاسبیندر، مارگارت فن تروتا، ویم وندرس، الکساندر کلوگه و فولکر شلندورف از چهره‌های پیشرو سینما موج نو آلمان در فاصله 1960 تا 1980 بود و همزمان در حوزه فیلم‌های سینمایی و مستند فعالیت داشته است.

فیلمساز آلمانی در 1968 برای "نشانه‌های زندگی" جایزه ویژه هیئت داوران برلین را برد و در 1975 با "معمای کاسپار هاوزر" در جشنواره کن برنده سه جایزه شد. هرتسوگ در 1982 نیز برای فیلم "فیتس کارالدو" جایزه بهترین کارگردان کن را برد.

"آگیره، خشم خداوند"، "استروژک"، "نوسفراتو خون‌آشام" و "جایی که مورچه‌های سبز خواب می‌بینند" از دیگر فیلم‌های مطرح هرتسوگ هستند که موضوع آنها عموما درباره قهرمانانی با رویاهای ناممکن یا آدم‌هایی با قابلیت‌های منحصربفرد است.

او فیلم "ستوان بد" با بازی نیکلاس کیج و ول کیلمر را آماده نمایش دارد که نسخه امروزی فیلم ابل فرارا است. هرتسوگ پس از این درام ویکتوریایی "کوک‌کننده پیانو" را کلید می‌زند که درباره سفر یک بریتانیایی به برمه ویران از جنگ است.

پارسال جایزه یک عمر دستاورد انجمن بین‌المللی مستند به مایکل مور مستندساز جنجالی و برنده اسکار رسید.