سنندج - خبرگزاری مهر: اسماعیل نجار از افزایش پروازهای فرودگاه سنندج در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، نجار شب گذشته در جریان بازدید از دفتر شرکت کیاپرواز اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن مصوبه دور اول سفر هیئت دولت به استان کردستان مبنی بر توسعه و تجهیز فرودگاه سنندج پروازهای این فروگاه در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

استاندار کردستان گفت: در سالهای گذشته فرودگاه سنندج در روز تنها یک پرواز به تهران داشت که متاسفانه به هیچ وجه جوابگوی حتی بخش کمی از نیازهای استان نیز نبود.

نجار افزود: در همین راستا و با توجه به نیازهای استان کردستان به پروازهای بیشتر با شرکتهای هواپیمایی کشور مذاکراتی صورت گرفته که امیدواریم در روزهای آینده شاهد افزایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرودگاه سنندج از لحاظ امکانات سخت و افزاری و زیرساختهای لازم هیچگونه مشکلی ندارد و نظر مسئولان وزارت راه و ترابری کشور نیز مبنی بر افزایش پروازهای تنها فرودگاه استان کردستان مثبت است.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به ساخت فرودگاه سقز عنوان کرد: ساخت فرودگاه سقز نیز یکی دیگر از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان به شمار می رفت که خوشبختانه عملیات اجرایی آن در سال گذشته آغاز شده و هم اکنون در حال پیگیری و اجراست.

نجار بیان داشت: در صورت بهره برداری از فرودگاه سقز علاوه بر تامین نیازهای پروازی استان کردستان بخش زیادی از نیازهای استانهای آذربایجان غربی و شرقی نیز تامین خواهد شد.

مدیر شرکت کیاپرواز نیز در این دیدار گفت: شرکت کیاپرواز در حال حاضر با اکثر شرکت های هواپیمایی کشوری و بین المللی طرف قرداد است.

فرزاد صمد نژاد افزود: دفتر جدید این شرکت برای خدمت بیشتر به مسافرین ساخته شده و تا کنون برای توسعه و تجهیز آن مبلغی بیش از هفت میلیارد و 500 میلیون ریال هزیته شده است که بخشی از این مبلغ از محل تهسیلات بانکی تامین شده است.