بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی منطقه آزاد قشم گفت: در ششمین همایش ملی روز بتن، پروژه اسکله و پهل به عنوان یکی از برترین پروژه های کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، حسینعلی درختی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: پروژه اسکله لافت و پهل در کنار پروژه های برج میلاد، توسعه اسکله شهید رجایی، سد جگین جاسک و مجتمع مسکونی دانشگاهیان اصفهان از سوی انجمن بتن ایران به عنوان یکی از پروژه های برتر کشور معرفی شد.

وی گفت: معیار انتخاب این پروژه ها از سوی انجمن بتن ایران مواردی از قبیل نحوه و کیفیت اجرای طرح، نو بودن و استفاده از روشهای نوین در طرح، سختی کار و رفع موانع موجود در مراحل اجرایی پروژه بود که در نهایت اسکله لافت و پهل در این گزینش نتیجه مطلوب را کسب کرد.

درختی ادامه داد: اسکله لافت با مساحت 10 هزار مترمربع از امکانات و تجهیزات مناسبی جهت رفاه حال مسافران اعم از استقرار چندین لندینکرافت جهت حمل خودروها، سایبان، سرویس های بهداشتی، کیوسکهای اطلاع رسانی و آب آشامیدنی و نمازخانه برخوردار است که در سال جاری همزمان با هفته دولت پروژه تکمیل و تجهیز این اسکله با اعتباری بالغ بر 112 میلیارد ریال از سوی منطقه آزاد قشم به اتمام رسید.

معاون عمرانی منطقه آزاد قشم افزود: اسکله لافت و پهل یکی از اصلی ترین مسیرهای ورود به جزیره قشم است و در محل اجرای بزرگترین شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس قرار دارد که کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت، ساخت این شبکه ارتباطی را در سال جاری تصویب کرد و اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد شروع عملیات اجرایی پل خلیج فارس باشیم که این پروژه ملی و منطقه ای می تواند تحولی اساسی در منطقه قشم ایجاد کرده و سرمایه گذاری عظیمی از داخل و خارج را به سوی این منطقه سرازیر کند.