معاون وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی سیستم سامانه مدیریت عملکرد فعالیتهای شیلاتی کشور در استانهای ساحلی و غیرساحلی در سالجاری خبر داد.

وحید زارع در گفتگو با مهر گفت: از آنجایی که سازمان شیلات ایران در راستای سیاستها و اهداف مشخص شده مسئولیت تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز کشور توسط  بخش خصوصی و تعاون را برعهده دارد و از طرفی گستره فعالیتهای شیلاتی به تفکیک صید و آبزی پروری در کلیه کشور وجود دارد؛ لذا براساس الزامات و امکانات موجود و با بهره وری از آخرین فناوری روز، سیستم سامانه مدیریت عملکرد فعالیتهای شیلاتی کشور دراستانهای ساحلی و غیرساحلی به تعداد 6 منطقه تقسیم بندی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اساس تقسیم بندی 6 گانه کشوری برمبنای موقعیت جغرافیایی، قابلیتها و ظرفیتهای موجود هر استان در راستای تولید آبزیان و همچنین وجود استعدادهای بهینه منابع آبی درهر استان به ویژه در راستای توسعه آبزی پروری در استانهای غیر ساحلی بوده است.

وی با اعلام اینکه سیستم سامانه مدیریت عملکرد سازمان شیلات ایران از سالجاری طراحی و به اجرا گذاشته شده است، افزود: این سامانه از دو بخش نظارت و پیگیری تشکیل شده است که با به کار گیری آن میزان تحقق تولید محصولات شیلاتی در کشور قابل کنترل و ارزیابی خواهد شد، ضمن اینکه براساس شاخصهای تدوین اهداف برنامه چهارم مبنی بر دستیابی به اهداف توسعه پایدار، حفظ  و بازسازی ذخایرارزشمند دریایی این امرمحقق می شود.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: جلسات عملکرد استانها با حضورروسای سازمان جهاد کشاورزی استانهای غیرساحلی، مدیران کل شیلات استانهای ساحلی(شمال و جنوب)، مدیران شیلات استانهای غیر ساحلی( آبهای داخلی)، در سالجاری در دو مقطع سه ماهه اول و دوم برگزار شده است.

وی افزود: در جلسات مذکور با استفاده از سامانه مدیریت، عملکرد گزارش کلیه 32 استان و منطقه شیلاتی کشور و اهداف کمی و کیفی استانها در راستای صید و آبزی پروری براساس اهداف برنامه چهارم مورد بررسی قرار گرفته است.