مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با تولیدات متنوع و متعدد از جمله 5 بازی ویدئویی در دومین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال شرکت کرده است .

به گزارش خبرنگار مهر، از سوی این مؤسسه در زمینه سایت حدود 8500 نسخه صفحات قرآن کریم به صورت خطی شناسنامه دار برای استفاده عموم در سایت قرار داده شده، کتابخانه صوتی قرآن، تفاسیر قرآن، آموزش صوت و لحن از دیگر بخشهای کتابخانه دیجیتال این مؤسسه است و به طور کلی در برگیرنده 20 هزار فایل صوتی قرآنی با موضوعات مختلف ترجمه، ترتیل و تفکیک است.

این کتابخانه همچنین دارای دو دوره کامل تحقیق با صدای عبدالباسط و مصطفی اسماعیل یک دوره تحریر کامل با صدای استاد شاطری، قرائتهای مجلسی 111 فایل گلچین از 23 قاری مختلف است.

این کتابخانه دارای ادعیه های ماه رمضان و ادعیه مشهور غیر مختص به این ماه، زیارات، تواشی، مناجات و اذان است که این اذانها از 62 مؤذن مشهور در سطح جهان گردآوری شده است.

دوره های آموزش مجازی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با همکاری انیستیتو ایز ایران برگزار شده و به کاربران این امکان را می دهند بدون نیاز به حضور در محیط آموزشی در هر ساعت از شبانه روز با ورود به سایت تبیان از مطالب آموزشی استفاده کنند.

امکانات پایگاه اطلاع رسانی تبیان با کمترین سرعت اینترنت در سراسر ایران قابل استفاده است. از جمله این کلاسها می توان به کلاسهای آموزش رباتیک، الکترونیک ، نجوم ، روزنامه نگاری و طنزنویسی اشاره کرد و در دوره های جدید نیز زبان انگلیسی، فناوری اطلاعات و روخوانی قرآن نیز به کلاسهای آموزش مجازی افزوده شده است.

کتابخانه دیجیتالی تبیان دارای 60 هزار جلد کتاب به زبانهای عربی، انگلسیی و فارسی با موضوعات علمی و پژوهشی، فرهنگی و مذهبی بوده که این کتابخانه درحال توسعه است.

مؤسسه فرهنگی تبیان در جشنواره رسانه های دیجیتال با تازه های بسیاری شرکت فعال دارد ، از جمله نرم افزارهای ارائه شده در این جشنواره مشکات نوجوان و مشکات انگلیسی است. مشکات یک دانشنامه کامل قرآنی است که امکان پژوهش را برای کاربر فراهم می کند.

تبیان در این جشنواره و نمایشگاه نرم افزارهایی را برای تلفنهای همراه ارائه کرده که این نرم افزارها دربرگیرنده نرم افزارهای ادعیه، مشکات و کلیه نرم افزارهای قرآنی تبیان است.

5 بازی از سوی این مؤسسه تحت عنوان نجات بندر، سرزمین من ، مقاومت والفجر 8، مأمور ویژه 1 تولید شده است. تبیان درحال حاضر 12 بازی در حال تولید دارد که از آن میان می توان به بازیهای علی بابا، زمین 2124، افسانه نوروز، جت اسکی، چابک سواران، کربلای 3، آرش کماندار، راه زندگی، مدرسه فوتبال و مأمور ویژه 2  اشاره کرد.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال از اول تا 10 آبان در محل مصلای بزرگ تهران در حال برگزاری است و غرفه تبیان در بخش نرم افزارهای چند رسانه ای واقع شده است.