بوشهر - خبرگزاری مهر: حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: هم اکنون حدود 10 میلیون پرونده در محاکم قضایی و مراکز شبه قضایی کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان بوشهر افزود: اگر گفته شود با توجه به این تعداد پرونده، مردم بی انضباط هستند و این همه تخلف توسط ملت انجام می شود نوعی ناسپاسی است.

وی با تاکید بر این که باید زمینه تخلف در جامعه حذف شود افزود: اساس کار در جامعه باید بر مدار قوانین و مقررات حرکت کند و زمینه تخلف در جامعه را باید از بین برد.

پورمحمدی سازمان بازرسی را چشمی بینا برای مدیران در اجرای صحیح قانون دانست و گفت: سازمان بازرسی هر چند غمخوار مدیران در اجرای صحیح قانون است اما اگر تخلفی در دستگاههای اجرایی صورت گیرد با جدیت برخورد می کند.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان بازرسی برای مدیران و شهروندان نگاه امن در احقاق حقوق جامعه و جلوگیری از قانون گریزی است بیان داشت: از اولویتهای مهم این سازمان در درجه نخست خدمتگزاری برای دفاع از حقوق مردم می باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت : مراقبت نقادانه با دید کارشناسی علاوه بر رسیدن به جایگاه مطلوب موجب خواهد شد محصول نظارت و بازرسی مفید واقع شود.

وی با اشاره به برخی کمبودها در زندگی مردم گفت: اینکه هنوز مردم برای زندگی با کمبودهایی روبرو هستند در آن تردیدی نیست مهم راه رفته است که به همت مدیران سخت کوشش اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشورگفت : هر چند جامعه ایرانی درعرصه توسعه با کاستی هایی روبرو است اما تلاشهای بسیار ارزنده ای برای رفاه حال مردم صورت گرفته و در حال انجام است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این نشست با بیان این که در حال حاضر 14حوزه قضایی و 230 شورای حل اختلاف در این استان به امور دادرسی مردم مشغول هستند گفت: با توجه به این که پیشگیری از جرائم و کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی و شبه قضایی از سیاستهای کلان قوه قضاییه در استان بوشهر است به همین لحاظ سیاست یاد شده به طور جدی در این استان دنبال می شود.

حیدر بحرانی با اشاره به این که سازمان بازرسی به عنوان یکی از تشکیلات زیرمحموعه ای دستگاه قضایی نقش مهمی در پیشگیری و سلامت جامعه دارد بیان داشت : وظیفه اصلی سازمان بازرسی نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قانون است که باید در قابل تعامل منطقی و هماهنگی انجام شود.

در پایان این نشست از زحمات و تلاشهای ابوالفضل غنچه ارغوان تقدیر و غلامحسین کرمی به عنوان رئیس جدید سازمان بازرسی استان بوشهر معرفی شد.