کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به پتانسیل های و جایگاه جهانی فوتسال ایران جداسازی تشکیلاتی فوتبال و فوتسال در فدراسیون فوتبال ضروری است.

عباس ترابیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه فوتسال ایران جهانی شده است و نیاز به نگرش جهانی دارد تمام سعی خود را بر جداسازی فوتبال از فوتسال گذاشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه مسئولان فدراسیون هم نظر مثبت دارند و به زودی فوتسال ایران از فوتبال در بحث های مدیریتی و تشکیلاتی جدا خواهد شد.

ترابیان افزود: در زمینه تیم ملی نیز به زودی مراحل آماده سازی این تیم برای شرکت در رقابت های 2009 سالنی ویتنام در رده امید با هماهنگی با کادر فنی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم آینده سازی در زمینه ورزش فوتسال افزود: برای اینکه فوتسال ایران را بتوانیم در آینده نیز در سطح بین المللی مطرح نگه داریم تمامی باشگاه ها در استانهای مختلف باید به بحث بازیکن سازی به خصوص در رده های پایه نگرش جدی تری داشته باشند.

وی توجه اسپانسرها را به تیمهای فوتسال به خصوص در شهرستانها خواستار شد و گفت: در صورت پشتیبانی مالی اسپانسرها از ورزش فوتسال تعداد تیمهای لیگ برتر را افزایش خواهیم داد.

ترابیان با اشاره به وضعیت تیم فوتسال اشکان کرمان گفت: به رغم استعدادهای خوبی که در تیم بزرگسالان فوتسال کرمان وجود دارد تیم اشکان به عنوان نماینده استان کرمان نتوانسته است به جایگاه حقیقی خود برسد که با توجه به کارهای پایه ای که در بحث فوتسال در کرمان درحال انجام است این مشکل نیز در آینده برطرف می شود و کرمان به یکی از قطب های ورزش فوتسال کشور تبدیل می شود.