معاون پژوهشی دانشگاه تهران از درخواست 6 استاد دانشگاه تهران برای کسب مرتبه استاد ممتازی خبر داد.

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: 6 نفر از استادان دانشگاه تهران درخواست خود را برای بررسی وضعیت آنها جهت ارتقا به مرتبه استاد ممتازی ارائه کرده اند.

وی یادآور شد: استاد ممتازی مرتبه ای بالاتر از استادی است که مقرر شده این مرتبه به استادان واجد شرایط دانشگاه تهران اعطا شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران از معرفی استادانی که درخواست ارتقا به مرتبه استاد ممتازی کرده اند صرف نظر کرد.

استادان ممتاز دانشگاه تهران دیرتر بازنشسته می شوند

به گزارش مهر، به گفته معاون آموزشی دانشگاه تهران آیین نامه استادی ممتازی دانشگاه تهران در سال 1386 به تصویب هیئت امنای این دانشگاه رسیده است و تاکنون هیچ یک از استادان دانشگاه تهران مشمول آیین نامه استاد ممتازی دانشگاه تهران نشده اند.

محمود کمره ای پیش از این با بیان اینکه هیچ فردی تا کنون مشمول آیین نامه استاد ممتازی نشده است، گفته بود: بر اساس آئین نامه استاد ممتازی، استادانی که استاد ممتاز دانشگاه تهران می شوند دیرتر بازنشسته خواهند شد.

وی افزوده بود: استاد ممتازی در عمل مانند یک مرتبه ارتقا بعد از استادی دانشگاه است که البته ضوابطی دارد. اگر افرادی بر طبق ضوابط و آیین نامه استاد ممتاز شوند از مزایایی مانند طولانی مدت تر شدن عمر کاری شان بهره مند می شوند.

وی اضافه کرده بود: هنوز هیچ پرونده ای بر اساس آیین نامه استاد ممتازی دانشگاه تهران نهایی نشده یعنی هیچ یک از استادان دانشگاه تهران هنوز از طریق ضوابط مندرج در آیین نامه به مرتبه استادی ممتازی در دانشگاه تهران ارتقا پیدا نکرده اند.