بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب شارجه با حضور جمعی از مقام های کشورهای عربی و درحالی که نماینده نمایشگاه کتاب تهران نیز در آن حضور داشتند، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی  موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، در ایننمایشگاه 491 ناشر از کشورهای عربی و 272 ناشرغیر عرب از 23 کشور شرکت دارند. بیش از 100 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه شده که در این میان 28698 عنوان به زبان عربی و طی سالهای 2006 و 2007 و 2008 به چاپ رسیده اند.

تعداد کتابهای جدید  الانتشار عربی 29229 است و مجموع کتب جدید الانتشار در این دوره به 57927 عنوان رسید. این آثار در بیش از 400 غرفه و در چهار سالن اصلی عرضه شده است.

در این دوره از نمایشگاه فعالیت های متنوعی به اجرا در آمده، اما محور فعالیت های این دوره از نمایشگاه رمان عربی ، کودک و محیط و نشر الکترونیک ، بعلاوه گفتگوهای آزاد بین میهمانان نمایشگاه نویسندگان و مردم است.

در این دوره از نمایشگاه کتاب شارجه علاوه بر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ناشرانی چون دارالشریف الرضی ، موسسه المعارف الاسلامیه ، نشر احسان ، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در امارات نیز حضور داشتند.