جشنواره فیلم محله با تصمیم مسئولان شهرداری تهران در سومین سال برگزاری به جشنواره فیلم شهر می‌پیوندد.

دبیر جشنواره فیلم محله درباره پیوستن این جشنواره به جشنواره فیلم شهر به خبرنگار مهر گفت: جشنواره فیلم محله با رویکرد آموزش و تولید فیلم کوتاه با موضوع محله در 174 حوزه شهر تهران برگزار می‌شود. امسال جشنواره بر اساس سیاست‌های شهرداری طبق فرمایش شهردار تهران مبنی بر کاهش هزینه‌ها با جشنواره فیلم شهر ترکیب شده است.

مجید جوزانی هدف از برگزاری جشنواره فیلم محله را کشف استعدادهای فیلمسازی در مناطق مختلف شهر تهران دانست و افزود: جشنواره فیلم محله اولین جشنواره فلیم کوتاه است که آثار حاضر در آن با حمایت برگزارکنندگان جشنواره تولید می‌شود. یافتن استعدادهایی به تعداد انگشتان دست از میان تعداد زیاد شرکت‌کنندگان جشنواره اتفاقی بسیار رضایتبخش و خوب است.

وی اظهار داشت: دلیلی برای اینکه دو جشنواره فیلم از سوی شهرداری برگزار شود و هزینه دوباره شود احساس نمی‌شود. ما بخش تولید فیلم را در جشنواره محله پی می‌گیریم و امسال 423 اثر تولید کرده‌ایم. مطمئنا‌ً‌ در میان این تولیدات فیلم‌های متوسط و ضعیف هم هست، اما کارهای خوب قابل توجه هم وجود دارد.

جوزانی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم شهر دوسالانه است گفت: امسال جشنواره فیلم شهر بسیار غنی است و مطمئناً‌ قرار گرفتن جشنواره فیلم محله در کنار آن ترکیبی موفق خواهد بود. اما جشنواره فیلم شهر دو سال یکبار برگزار می‌شود و به این شکل جشنواره فیلم محله سال دیگر به صورت مستقل برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم محله یادآور شد که سازندگان آثار موفق جشنواره فیلم محله از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن فیلم کوتاه مورد حمایت قرار می‌گیرند.