سردار سرتیپ مصطفی نجار بسیج را سد مستحکم دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خواند و ترویج تفکر و روحیه بسیجی را از رسالت‌های بزرگ دستگاه‌های تبلیغی کشور برشمرد .

به گزارش خبرگزاری مهر ،‌ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع معاونان ارشد این وزارتخانه طی سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج از بسیج به عنوان یادگار بی‌بدیل امام راحل عظیم‌الشان و سد مستحکم دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یاد کرد.

سردار سرتیپ پاسدار مصطفی محمدنجار با اشاره به خدمات بسیج و بسیجیان در طول 30 سال گذشته تصریح کرد: در آستانه سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیج در اوج کمال و اقتدار حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسدار خون مقدس شهیدان است.

وزیر دفاع با بیان این که بسیج اثرگذارترین نهاد در دوران دفاع مقدس بود، تصریح کرد: خلق حماسه‌های سترگ و عملیات بزرگ و دشمن‌کوبی همچون بیت‌المقدس،‌ فتح‌المبین، طریق‌القدس، ثامن‌الائمه، و الفجر8 ، کربلای 4 و 5 ، مرصاد و ... بدون حضور نیروی زبده و جان بر کف بسیج امکان‌پذیر نبود.

سردار نجار ترویج تفکر و روحیه بسیجی را از رسالت‌های بزرگ دستگاه‌های تبلیغی کشور برشمرد و گفت: آن چه امروز در تبیین نقش و جایگاه بسیج و بسیجیان به ویژه نقش بسیج در دفاع مقدس طرح می‌شود، متناسب با جایگاه و منزلت این نهاد مقدس و مردمی نیست.

وزیر دفاع با اشاره به تعبیر زیبای حضرت امام که فرمودند اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی حاکم شود، چشم طمع جهان‌خواران از آن قطع خواهد شد، گفت: رمز ماندگاری و پایداری انقلاب و نظام و مقاومت در برابر تهاجمات گوناگون دشمنان، حاکمیت تفکر بسیجی بر همه شئون و ارکان جامعه است.

سردار نجار، ایثار، اخلاص، تلاش، خدمت بدون منت، توکل، توسل، رشادت،‌ شجاعت، ساده‌زیستی، ‌بصیرت و هوشمندی و خستگی‌ناپذیری را بخشی از مولفه‌های تفکر بسیجی دانست و افزود: این ویژگی‌ها را رزمندگان جان برکف بسیج در طول هشت سال دفاع از کشور با تقدیم هزاران شهید و جانباز عینیت بخشیدند.

وزیر دفاع گفت: دستاوردهای بزرگ و خیره‌کننده صنعت دفاعی ناشی از تفکر و روحیه بسیجی است و دانشمندان، متخصصان و کارشناسان زبده وزارت دفاع با تاسی به تفکر بسیجی است که توانسته‌اند تحریم و فشارهای همه‌جانبه دشمنان را خنثی و بی‌اثر کنند.

وزیر دفاع در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار بسیج، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر و گمنام بسیج، هفته بسیج را به بزرگ بسیجی جانباز، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای "مدظله العالی"، همه بسجیان به ویژه رزمندگان بسیجی دوران دفاع مقدس تبریک و تهنیت گفت و تاکید کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همه توشه و توان، یار و پشتیبان بسیج در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.