یزد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره دامپزشکی استان یزد گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای مرغی در یزد مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، علی اکبر حدادزادده، صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: ستاد آنفلوانزای مرغی به ریاست استاندار و معاونت معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد با سه کمیته پشتیبانی با مسئولیت اداره دامپزشکی، جهاد سازندگی و صدا و سیمای استان یزد از چندی پیش تشکیل شده و با برنامه ریزیهای این ستاد، اقدامات شناسایی، قرنطینه و پیشگیری از این بیماری در سطح استان انجام شده است.

وی همچنین افزود: بسیج سازندگی نیز در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای مرغی، 20 نفر از داوطلبان بسیج سازندگی از شهرستانهای مختلف استان یزد را تحت آموزش قرار داده تا در صورت نیاز نیروهای آموزش دیده وارد عمل شوند.

حدادزاده عنوان کرد: در شش ماهه اول سال جاری نیز بازرسی و مراقبت در زمینه آنفلوانزای مرغی طی دو فاز مراجعه کارشناسان و مراقبت فعال و نمونه گیری از طیور خانگی، بومی و صنعتی صورت گرفته که در فاز اول دو هزار و 67 مورد مراقبت فعال در سطح استان انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: در فاز دوم نیز طی 321 مورد مراجعه مردم به ادارات دامپزشکی شهرستانها و کارشناسان طیور، چهار هزار و 259 مورد نمونه گیری انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد عنوان کرد: نمونه گیریها نیز پس از انجام آزمایشات ویژه در یزد به تهران ارسال می شود که در این پروسه کاری با انجام آزمایشات نهایی، موارد مشکوک به آنفلوانزا به استان گزارش می شود.

حدادزاده بیان داشت: هنوز نیز هیچ گزارش مشکوکی از آزمایشگاههای یزد و تهران در خصوص این بیماری گزارش نشده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات یاد شده، نمونه گیری از پرندگان حاشیه تالابها و آبگیرها که در مجاورت پرندگان مهاجر قرار دارند نیز به صورت مداوم صورت می گیرد و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.