بوشهر - خبرگزاری مهر: عصر امروز با انجام نخستین پرواز به دبی پروازهای بین المللی فرودگاه خلیج فارس عسلویه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در عسلویه ، یک فروند هواپیمای یاک 42 متعلق به شرکت هواپیمایی فارس قشم نخستین پرواز خط هوایی دبی - عسلویه و بالعکس را انجام داد.

مدیر فرودگاه خلیج فارس در نشستی با خبرنگاران با اعلام اینکه از این پس روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته این پرواز انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: این پرواز با استقبال مردم مناطق جنوبی کشور و شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شود.

حمید توحیدی افزود: از مدتها قبل برنامه ریزیها برای برقراری پروازهای خارجی از فرودگاه خلیج فارس انجام شده و خوشبختانه پس از ماهها انتظار این خط پروازی با همکاری و حمایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایر نهادهای دست اندرکار ایجاد شد.

مدیر فرودگاه خلیج فارس پرواز امروز مسیر دبی - عسلویه - دبی را آزمایشی خواند و افزود: هفته آینده در فاصله اعیاد مبارک قربان و غدیر این خط پروازی به صورت رسمی و با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

توحیدی بار دیگر بر آمادگی کامل فرودگاه برای انجام پروازهای بین المللی تاکید کرد و افزود: تمام ارگان هایی که برای انجام این پروازها باید در فرودگاه حضور داشته باشند، مانند گمرک، وزارت امورخارجه، گذرنامه و نهاد ریاست جمهوری در فرودگاه خلیج فارس مستقر شده اند و پرواز امروز نیز با هماهنگی کامل آنها انجام شد.

وی قیمت بلیت رفت و برگشت از عسلویه به دبی را یک میلیون و 400 هزار ریال برشمرد و افزود: هواپیمای یاک 42 ظرفیت جابجایی 120 مسافر را دارد.

مدیر فرودگاه خلیج فارس از عوامل راه اندازی راه اندازی پروازهای بین المللی تشکر کرد.

توحیدی ابراز امیدواری کرد: ضمن افزایش پروازهای عسلویه به دبی، در آینده نزدیک مسیرهای جدید پروازی به مقصد سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی راه اندازی شود.

فرودگاه بین المللی خلیج فارس در عسلویه شهرستان کنگان، دربین 54 فرودگاه کشور در جایگاه هفتم قرار دارد.