طرح راهداری زمستانی از امروز با همکاری وزارت کشور، سازمانهای راهداری، هواشناسی ، هلال احمر، پلیس راه، اورژانس، امداد خودرو و بیمه آغاز شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب، از مشارکت 6 هزار راهدار در اجرای طرح زمستانه به صورت دو شفته و از امروز خبر داد و گفت:  تشکیل یک هزار و 48 اکیپ راهداری زمستانه و استفاده از تجهیزات جدید در این سازمان برای برف روبی می تواند کیفیت ارائه خدمات زمستانی این سازمان را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

شهریار افندی زاده افزود: طرح تجهیز راهدارخانه ها انجام شده و تهیه و انباشت آذوقه خشک در آنها  نیز در حال انجام است تا در صورت سقوط بهمن و مسدود شدن راهها امکان حداقل پذیرایی از مسافران در راهدارخانه ها وجود داشته باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از اضافه شدن 20 دستگاه برف خور جدید به ناوگان این سازمان خبر داد.وی افزود: پلیس راه از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی در جاده ها و گردنه های برفگیر جلوگیری می کند.

همچنین معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از کنترل جدی تجهیزات زمستانه خودروهای عمومی بار و مسافر در سطح جاده ها از امروز خبرداد.

عباس محمود آبادی در گفتگو با مهر گفت: با توجه به ابلاغی که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به پایانه های بار و مسافر انجام شده، کنترل تجهیزات ایمنی خودروها از 15 آذرماه الزامی است و پلیس با خودروهایی که تجهیزات مورد نیاز را به همراه نداشته باشند، برخورد خواهد کرد.

معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: خودروهای عمومی بار و مسافر پس از تاریخ مذکور موظف به همراه داشتن زنجیر چرخ به تعداد لازم، لاستیک آج دار و وسایل گرمایشی مناسب در خودروهای خود هستند.

وی ادامه داد: براساس ماده 4 آئین نامه حمل و نقل بار و مسافر و مدت تعطیلی و لغو پروانه فعالیت شرکتهای حمل و نقل جاده ای، شرکتهای حمل و نقل بار ومسافر موظف شده اند تا به همراه داشتن تجهیزات لازم توسط خودروهای مذکور را قبل از کنترل پلیس، چک کنند.

محمود آبادی ابراز داشت: در صورت بروز حوادث احتمالی و یا درراه ماندن خودروهای فاقد تجهیزات لازم، شرکت صادر کننده بارنامه یا صورت وضعیت مسافری در این باره مسئول خواهد بود.