تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۳

کارگاه آموزش توانمندسازی اولیای کودکان کم‌توان ذهنی شنبه‌ها ساعت 30/8 تا 30/11 در سالن اصلی فرهنگسرای بانو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کارگاه با همکاری انجمن اولیا و مربیان کودکان، نوجوانان و جوانان استثنایی از 21 آذر تا هفتم دی‌ماه برپاست و طی آن دکتر کاویان‌پور ضمن بررسی نیازها و مشکلات کودکان معلول راههای عملی مواجه شدن با آن را به اولیا آموزش می‌دهد.

علاقمندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه به نشانی خیابان ولیعصر، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی، فرهنگسرای بانو مراجعه کرده و یا با شماره 6-88786275 تماس بگیرند.

- جلسه تفسیر موضوعی قرآن "خرد جاویدان" یکشنبه 24 آذرماه همزمان با ولادت امام هادی (ع) در فرهنگسرای سالمند برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد این جلسه ویژه بانوان است و طی آن کارشناس مذهبی به تفسیر آیات قرآن با موضوع ولایت می‌پردازد.

بانوان علاقمندان می‌توانند برای حضور در این جلسه ساعت 30/14 تا 16 به مسجد سیدالشهدا واقع در میدان امام حسین (ع)، خیابان 17 شهریور، خیابان خشکبارچی مراجعه کرده و یا برای کسب آگاهی بیشتر با شماره 9-33358688 تماس بگیرند.

- ثبت‌نام دوره‌های ترم زمستان و کانون‌های شادی ویژه خردسالان در رشته‌های مختلف هنری، بازی‌های پرورشی، زبان، قرآن و سرگرمی در فرهنگسرای تفکر آغاز شد. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام تا دهم دی‌ماه به نشانی شهر زیبا، شهران، بلوار شهران، نرسیده به فلکه دوم، فرهنگسرای تفکر مراجعه کرده و یا با شماره 9-44304978 تماس بگیرند.

- کلاس‌های آشنایی با دنیای زبان برای علاقمندان در قالب مجموعه دوره‌های ترم زمستان فرهنگسرای تفکر برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد این دوره‌ها با همکاری موسسه آموزش شهر در رشته‌های مختلف همچون مکالمه، گرامر، مقدماتی تا پیشرفته و زبان کودکان برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند تا دهم دی‌ماه هر روز به جز ایام تعطیل به فرهنگسرا مراجعه کنند.

- دوره‌های آموزش کارگاهی "آگاهی و سلامت" و همچنین آموزش هفت هنر کاربردی برای بانوان ایرانی در قالب کلاس‌های متعدد در فرهنگسرای تفکر برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام تا دهم دی‌ماه به فرهنگسرا مراجعه کنند.

- نخستین جشن تجلیل از پزشکان هنرمند همزمان با نکوداشت دکتر امیراسماعیل سندوزی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. روابط عمومی موزه دکتر سندوزی اعلام کرد پزشکان هنرمند سراسر کشور می‌توانند آثار هنری خود را در رشته‌های مختلف هنری تا 28 آذرماه به دبیرخانه این جشن واقع در موزه ارسال کنند.

موزه دکتر سندوزی واقع شده در میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان 12، پلاک 31. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88514122 تماس بگیرند.

- کارگاه "مدیریت استرس" با حضور کارشناسان یکشنبه 24 آذرماه ساعت 10 تا 12 ویژه جوانان و بزرگسالان در فرهنگسرای تفکر برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد علاقمندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه به فرهنگسرا مراجعه کنند.

- نخستین کارگاه آموزشی رایگان تصویرسازی کتاب کودک در نگارخانه معرفت فرهنگسرای تفکر برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد نمایشگاهی از آثار برگزیده تصویرگری کتاب کودکان و نوجوانان برپا شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.

نخستین کارگاه آموزشی رایگان تصویرسازی کتاب کودک شنبه 23 آذرماه ساعت 13 زیر نظر سیروس آقاخانی؛ تصویرگر برگزیده سال 2008 بولونیای ایتالیا برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه به نشانی شهر زیبا، شهران، پایین‌تر از فلکه دوم، ابتدای زیر گذر شهران، فرهنگسرای تفکر مراجعه کرده و یا با شماره 44304979 تماس بگیرند.

- دوره‌های آموزشی شطرنج زیر نظر استاد فدراسیون جهانی شطرنج برای علاقمندان کودک و نوجوان در فرهنگسرای تفکر برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد علاقمندان دختر و پسر گروه سنی دبستان، راهنمایی و بالاتر می‌توانند جهت ثبت‌نام هر روز ساعت 9 تا 13 به این فرهنگسرا مراجعه کنند.

- دومین نشست از سلسله همایش‌های جوانان و آسیب‌های اجتماعی با عنوان "آسیب‌شناسی استفاده از تلفن همراه" شنبه 23 آذرماه ساعت 30/9 تا 11 در سالن اجتماعات فرهنگسرای تفکر برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد علاقمندان می‌توانند برای حضور در این نشست به فرهنگسرای تفکر مراجعه کنند.

- سومین نشست از سلسله همایش‌های جوانان و آسیب‌های اجتماعی با عنوان "دوست‌یابی برای دختران دبیرستانی" یکشنبه 24 آذرماه ساعت 30/9 تا 11 از سوی فرهنگسرای تفکر در مرکز پیش دانشگاهی عفاف برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد دانش آموزان دختر دبیرستانی علاقمند برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی میدان الغدیر، بلوار تعاون مراجعه کنند.

- نخستین جشنواره فرهنگی مرکبات از 24 آذر تا اول دی‌ماه با برنامه‌های متنوع در فرهنگسرای تفکر برگزار می‌شود. روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد کارگاه بررسی خواص دارویی مرکبات دوشنبه 25 آذر ساعت 10 و نمایش شاد با موضوع باورهای قومی درباره مرکبات همین روز ساعت 14 در سالن اجتماعات فرهنگسرا برپا می‌شود.

کارگاه آموزشی آشپزی و پخت شیرینی با مرکبات نیز شنبه 30 آذر ساعت 10 برگزار می‌شود. علاقمندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به نشانی شهر زیبا، شهران، پایین‌تر از فلکه دوم، ابتدای زیر گذر شهران، فرهنگسرای تفکر مراجعه کرده و یا با شماره 4332636 تماس بگیرند.