محمدحسین صفار هرندی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف شهردار تهران نوشت: صرف نظر از اقدامات پیشین اکنون نگران حفاظت ساختمان و امنیت مراجعین هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای نامه وزیر ارشاد آمده است: صرف‌نظر از توافق قبلی میان شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره پیش از مسئولیت ما آنچه امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت دارد تامین امنیت مردم و حفاظت از ساختمان تئاتر شهر به عنوان بخشی از میراث فرهنگی است.

صفار هرندی در بخش دیگر این نامه خطاب به شهردار تهران نوشت: ادامه هر نوع عملیات ساختمانی در اطراف این سازه مهم منوط به تضمین موارد فوق از سوی شهرداری به عنوان کارفرما و مدیر این پروژه ساختمانی است.

وی افزود: در پی بازدید به عمل آمده از مجموعه تئاتر شهر و مشاهده شکافهای بزرگ در بخشهایی از ساختمان به نظر می‌رسد گود‌برداری عمیق در ضلع جنوبی مجموعه احتمال آسیب جدی به سازه اصلی را افزایش داده که این امر مورد تایید کارشناسان بازدید ‌کننده از جمله تیم اعزامی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت.

وزیر ارشاد ادامه داد: با عنایت به نزدیکی ایام برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و لزوم صیانت از امنیت جانی هنرمندان و مخاطبان و رفع نگرانی اصحاب فرهنگ و هنر انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به اعزام گروه کارشناسی زبده جهت بررسی همه‌جانبه موضوع و تهیه گزارش فنی جامع و اعلام نظر سریع و روشن در خصوص وجود و یا عدم وجود خطر برای ساختمان تئاتر شهر اقدام لازم را معمول دارید.

قالیباف شهردار تهران دیروز در واکنش به سخنان قبلی وزیر ارشاد در خصوص نگرانی از آسیبها به ساختمان تئاتر شهر اعلام کرده بود که گر چه مسوولین قبلی شهرداری باید به خاطر آغاز نمودن پروژه های غیر استاندارد عمرانی در جوار تئاتر شهر باید پاسخگو باشند اما شهرداری در دوره جدید مدیریتی با مطالعات کارشناسی ادامه این پروژه ها را به نحوی ادامه داد که آسیبی به این مجموعه مهم فرهنگی وارد نیاید.

گرچه وزیر ارشاد نیز خود در سخنانش تاکید کرده بود این پروژه ها 5 سال پیش آغاز شده و این موضوع نافی دقت در ادامه پروژه ها و تامین امنیت ساختمان نیست.