خبرگزاری اسوشیتدپرس با نظرسنجی از روزنامه‌ها و رسانه‌های تلویزیونی و رادیویی مرگ پل نیومن و هیت لجر را از مهمترین اخبار دنیای سرگرمی در سال 2008 انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس مرگ بازیگر جوان استرالیایی را در صدر 10 خبر مهم دنیای سرگرمی قرار داد. وقتی جنازه لجر 28 ساله 22 ژانویه در آپارتمان او در منهتن پیدا شد، بررسی دلایل مرگ او در صدر اخبار قرار گرفت. کالبدشکافی نشان داد مرگ لجر تصادفی و به خاطر تلفیق مرگبار داروهای تجویز شده بوده است.

حضور لجر به نقش جوکر در "شوالیه تاریکی"، پرفروشترین فیلم سال و آخرین فیلم کامل شده او بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. پایان اعتصاب نویسندگان آمریکا دومین خبر مهم سال در این نظرسنجی است. نویسندگان آمریکا 12 فوریه امسال در حالی پس از 100 روز به اعتصاب خود پایان دادند که صنعت سرگرمی در آمریکا عملا مختل شد بود.

فروش بسیار زیاد "شوالیه تاریکی" رده سوم مهمترین اخبار دنیای سرگرمی را به خود اختصاص داده است. دومین فیلم کریستوفر نولان با موضوع بتمن به لطف حضور لجر در نقش جوکر در آمریکای شمالی 528 میلیون دلار فروخت و پس از "تایتانیک" دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای این کشور شد.

"شوالیه تاریکی" برخلاف بیشتر بلاک باسترها در فهرست 10 فیلم برتر سال به انتخاب منتقدان نیز قرار دارد. مرگ پل نیومن که او را یکی از محبوبترین بازیگران قرن بیستم می‌دانند ششمین خبر مهم سال است.

ستاره فیلم‌های "گربه روی شیروانی داغ" و "بیلیاردباز" 26 سپتامبر بر اثر ابتلا به سرطان ریه در 83 سالگی در خانه خود در وست‌پورت ایالت کانکتیکات درگذشت و خبر مرگ او بازتاب بسیار گسترده داشت.