سومین سوگواره پوسترهای عاشورایی از 14 دی‌ماه در نگارخانه‌های ابولفضل عالی حوزه هنری و خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزایی دبیر سوگواره پوسترهای عاشورایی گفت: نمایشگاه سوگواره تا 26 دی‌ماه با ارائه آثار منتخب این سوگواره در برابر چشمان علاقمندان به هنر معنوی دینی قرار دارد.

وی افزود: تا پایان مهلت فراخوان این سوگواره هنرمندان کشور بیش از 1800 اثر به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کردند که از میان این آثار هیئت انتخاب در سه بخش حماسه عاشورا، موضوع ویژه حضرت ابوالفضل (ع) و موضوع جنبی طراحی برای کتیبه حدود 110 اثر را برای نمایش در این سوگواره برگزید.

نمایشگاه سومین سوگواره پوستر‌های عاشورایی همزمان 72 اثر از میان آثار برگزیده را در نگارخانه خانه هنرمندان و ابولفضل عالی به نمایش می‌گذارد و بقیه آثار را تنها در نگارخانه ابولفضل عالی ارائه می‌کند.

* استقبال طلاب از دومین جشنواره هنر آسمانی

بیش از دو هزار اثر در بخش‌های ادبیات، تجسمی، هنرهای نمایشی و پژوهش هنر به دبیرخانه دومین جشنواره هنر آسمانی ارسال شده که این رقم نسبت به آمار نخستین دوره 82 درص رشد را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام هادی صادقی دبیر دومین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه گفت: با توجه به برپایی این جشنواره در بهمن‌ماه طلاب حوزه‌های استان‌های قم، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و فارس از جشنواره بیشترین استقبال را کرده‌اند.

در این جشنواره همچنین به ترتیب کمیته‌های ادبیات، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و پژوهش هنر با استقبال بیشتری روبه رو شده‌اند. در بخش ویژه دومین جشنواره هنر آسمانی با موضوع انقلاب به مناسبت گرامیداشت سی‌امین سالروز پیروزی انقلاب حدود 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

جشنواره هنر آسمانی با مشارکت حوزه هنری، مدیریت حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در قم برگزار می‌شود.

* اجرای نمایش "یک روایت تازه از آن ور قاب خوابنماها" ویژه مدارس

نمایش "یک روایت تازه از آن ور قاب خوابنماها" تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با موضوع حجاب و عفاف در مدارس دخترانه اجرا می‌شود.

به پیشنهاد رئیس حوزه هنری با هدف بهره‌گیری از زبان هنر برای تربیت و فرهنگسازی نسل جوان در گام نخست تولید نمایشی با موضوع عفاف و حجاب برای اجرا در مدارس دخترانه در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن نمایش "یک روایت تازه از آن ور قاب خوابنماها" کار خیرالله تقیانی‌پور است.

این نمایش با موضوع فرهنگ عفاف و حجاب ایرانی اسلامی در حال اجرا در مدارس و شامل سه بخش است؛ بخش نخست درباره فرهنگ و تمدن و اسطوره‌های ایرانی، بخش دوم معضلات مربوط به عفاف و حجاب در زمان معاصر و مختص پوشش و مدهای امروزی و بخش سوم در رابطه با جامعه مدرن و تضاد آن با جامعه سنتی است.