بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: تا پایان سال جاری 600 دستگاه خودرو وارد ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، مسعود نصوری بعد از ظهر امروز در نشست شورای ترافیک استان بوشهر افزود: بر اساس مصوبه دور دوم سفر دولت به استان 50 دستگاه اتوبوس، 170دستگاه تاکسی جایگزین مسافربر شخصی، 300 تاکسی ناوگان شهری و 100 ون به استان اختصاص یافته که تعدادی از این خودروها به‌تدریج تاپایان سال به استان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار این وسایل نقیله از محل اعتبارات یارانه حمل و نقل وزارت کشور و تسهیلات به افراد تامین می‌شود، اظهار داشت : برای خرید اتوبوس نیز 335 میلیون تومان به شهرداری بوشهر و 115ه میلیون تومان به شهرداری برازجان از محل اعتبارات کشوری اختصاص می‌یابد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به اصلاح توسعه حمل و نقل شهری بوشهر خبر داد و گفت : از مجموع 145میلیارد تومان اعتبار اصلاح توسعه حمل و نقل شهری در کشور، یک میلیارد و 700 میلیون تومان به استان بوشهر اختصاص یافت.

نصوری با اشاره به تنظیم برنامه پنجم توسعه خاطر نشان کرد: با توجه به فرصت خوبی که در اختیار داریم می‌توانیم مطالبات خود را در جهت بهبود حمل و نقل در استان دریافت کنیم.

وی با تاکید بر حضور شرکت‌های حمل و نقل خصوصی در استان افزود: با تصویب سامانه حمل و نقل شهری در قالب این طرح، اقدامات مطالعاتی در بخش‌های مختلف انجام و نیازهای مردم هم تعیین می‌شود.