مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی گفت: در بخش ختم تلاوت نور در ایام ماههای محرم و صفر، برنامه ختم 50 هزار زیارت عاشورا و ختم هزار دعای علقمه در دستور کار اداره آموزش علوم قرآن و حدیث قرار گرفته است.

سید مصطفی احمد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد افزود: در بخش ختم تلاوت نور، به برگزاری مسابقه حفظ زیارت عاشورا و وارث ویژه زائران و مجاوران، اقدام کرده و برنامه ختم 50 هزار زیارت عاشورا، ختم هزار زیارت جامعه کبیره و ختم هزار دعای علقمه را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی اظهار داشت: واحد ادبیات قرآنی این اداره نیز در دهه اول ماه محرم، مسابقه کتابخوانی با عنوان «درسی که امام حسین(ع) به انسانها آموخت»، نوشته شهید سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد، ویژه گروه سنی بالای 16 سال را در حال اجرا دارد.

احمد زاده تاکید کرد: مسابقه تخصصی طراحی جدول قرآنی با موضوع محرم شامل همه گروه‌های سنی، حل جدول قرآنی و مسابقه متن ادبی با موضوعاتی از قبیل اگر در کربلا بودم از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام، توسط واحد ادبیات قرآنی این اداره است.

وی تصریح کرد: واحد محافل و مسابقات اداره آموزش علوم قرآن و حدیث در ایام محرم و صفر، اقدام به برگزاری جلسات قرائت قرآن و برگزاری مسابقات انیس‌النفوس در هر شب کرده است.

رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی اظهار داشت: از دیگر مسابقات ویژه این ایام، سرچشمه رستگاری و ضیافت الشمس ویژه بانوان و قبله هفتم ویژه محفل انس با قرآن است.

وی افزود: به مناسبت ماه محرم هر شب در پایان مراسم محفل انس با قرآن کریم، زیارت عاشورا قرائت شده و ذاکران اهل‌بیت به مرثیه‌سرایی و عزاداری می‌پردازند.