مقامهای رژیم صهیونیستی که از انتشار به موقع خبر حمله زمینی ارتش این رژیم به نوار غزه از سوی خبرنگار شبکه خبری" العالم" به شدت عصبانی هستند، با نادیده گرفتن اصول حرفه ای خبری و وظایف خبرنگاران زمنیه سازی شرایط بازداشت "خضر شاهین" و همکارش را فراهم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر،رژیم صهیونیستی در راستای سانسور اخبار نسل کشی در غزه و مطلع نبودن جهانیان از آمار تلفات نظامی این رژیم توسط نیروهای مقاومت فلسطینی، خبرنگار شبکه العالم و همکارش را در سرزمینهای اشغالی ربود.

در حالی که روزهای گذشته منابع صهیونیستی از انتشار اطلاعات تلفات نظامیان این رژیم توسط خبرنگار العالم خبر داده بودند، اسرائیل "خضر شاهین" خبرنگار این شبکه و همکار وی را بازداشت کردند.

رژیم صهیونیستی ادعا کرده که دلیل بازداشت خبرنگار شبکه العالم انتشار اطلاعات غیرقابل انتشار بدون هماهنگی با گروه نظارت بر انتشار اخبار بوده است.

شبکه خبری العالم، رژیم صهیونیستی را مسئول حفظ جان خبرنگار بازداشت شده و دیگر همکار وی عنوان کرده است.

صهیونیستها هراس زیادی از انتشار آمار تلفات نظامی خود دارند و به همین دلیل تلاش زیادی برای سانسور این اخبار انجام می دهند.  
 
نگاهی به روند بازداشت خبرنگار العالم در سرزمینهای اشغالی 

مقامهای رژیم صهیونیستی که از انتشار به موقع خبر حمله زمینی ارتش این رژیم به نوارغزه از سوی خبرنگار شبکه خبری" العالم" به شدت عصبانی به نظر می رسند، با نادیده گرفتن اصول حرفه ای خبری و وظایف خبرنگاران زمنیه سازی شرایط بازداشت "خضر شاهین" و همکارش را فراهم کردند.

خبرنگار شبکه خبری " العالم" در سرزمینهای اشغالی در راستای وظیفه حرفه ای خود، خبر آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را شامگاه روز شنبه 14 دی و به موقع مخابره کرد و مقامات رژیم صهیونیستی که در جریان حمله به نوار غزه سیاست "سانسور خبری" را در پیش گرفته اند، از این بابت عصبانی شده و خضر شاهین و همکارش را به نقض قانون نظارت (سانسور) و انتشار بدون هماهنگی خبر حمله زمینی به غزه متهم و دوشنبه شب(15 دی) بازداشت کردند.

شبکه خبری العالم تاکید کرده است که مقامات اسرائیلی مسئول حفظ جان خضر شاهین و همکارش هستند.

خضر شاهین که برای شبکه خبری العالم کار می کند؛ ساکن شهر قدس اشغالی و از فلسطینی های سرزمینهای اشغالی سال 1948 دارای شناسنامه اسرائیلی( برگ هویت کبود) است.

رژیم صهیونیستی در دی ماه سال 83 نیز خضر شاهین را هنگام عزیمت به ساختمان نخست وزیری رژیم صهیونیستی برای پوشش خبری مصاحبه مشترک تونی بلر نخست وزیر وقت انگلیس و آریل شارون دستگیر کرده بود.

برای فراهم شدن زمینه ترور و یا بازداشت خضر شاهین و همکارش، ابتدا تلویزیون رژیم صهیونیست دست به کار شد.

*تحریک تلویزیون رژیم صهیونیستی علیه خضر شاهین و حمله تندروهای صهیونیست به منزل خبرنگار العالم

تلویزیون رژیم صهیونیستی در اقدامی سؤال بر انگیز و برای تحریک تندروهای صهیونیست به ترور"خضر شاهین" خبرنگار شبکه خبری "العالم" در شمال نوار غزه، با پخش تصاویر وی به مخاطبانش تاکید کرد که" این شخص برای دشمنان اسرائیل کار می کند".

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به گزارشهای خضر شاهین در جنگ 33 روزه این رژیم علیه لبنان، فعالیتهای حرفه ای خبری او را " اقدامات علیه اسرائیل " خواند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با شناسایی خضر شاهین در شمال نوار غزه تلاش داشته است از روز اول نسبت به ادامه کار خبری وی مانع تراشی کند.

رژیم صهیونیستی همچنین با توجه به اطلاعات کاملی که از خضر شاهین در دست دارد بنابر ملاحظات خبرنگار بودن ابتدا به بازداشت او اقدام نکرد، اما در برنامه شبکه تلویزیونی خود با پخش تصویر و آدرس محل سکونت شاهین، تندروهای صهیونیست را برای ترور وی تحریک می کند تا در صورت رخ دادن چنین واقعه ای هیچ گونه مسوولیتی متوجه آن نباشد.

تندروهای صهیونیست پس از تحریک تلویزیون رژیم صهیونیستی علیه "خضر شاهین " خبرنگار شبکه خبری "العالم " به منزل وی حمله کردند.

صدور دستور بازداشت خبرنگار العالم و همکارش

پلیس رژیم صهیونیستی در اقدام بعدی به بهانه اعلام جرم ارتش این رژیم علیه "خضر شاهین" خبرنگار شبکه خبری "العالم" مبنی بر اینکه خبر آغاز حمله زمینی به غزه را بدون هماهنگی مخابره کرده است، دستور بازداشت وی را صادر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که خضر شاهین خبرنگار العالم با نقض دستور سانسور نظامی در ساعت 18 و15 دقیقه شنبه در گزارشی از نوار غزه به مخاطبان خود اعلام کرد که ارتش این رژیم حمله زمینی به غزه را آغاز کرد.

اقدام خبرنگار العالم که به طور مستمر و لحظه ای گزارش تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی را مخابره می کرد سبب نگرانی و عصبانیت صهیونیستها از آگاهی مبارزان فلسطینی از این تحرکات و کسب آمادگی برای مقابله با نظامیان صهیونیست شد.

رژیم صهیونیستی با برقراری سانسور خبری، به شدت مراقبت می کند که اخبار تحرکات ارتش این رژیم در نوار غزه و درگیری های میان نظامیان آن با نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین بدون هماهنگی منتشر نشود.

روایت صدور حکم بازداشت خضر شاهین به نقل یک روزنامه نگار صهیونیست

یک روزنامه نگار صهیونیست گفت که حکم بازداشت خبرنگار شبکه خبری العالم به دلیل افشای زودهنگام ورود نظامیان اسرائیلی به نوار غزه که انتشار آن ممنوع بوده، صادر شده است.

به گزارش سایت "ماکو " وابسته به شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی،"ایهود یعری" روزنامه نگار و تحلیلگر امور عربی گفته است که حکم بازداشت "خضر شاهین" خبرنگار شبکه تلویزیون ایرانی(العالم) به دلیل نقض قانون نظارت (سانسور) و رعایت نکردن دستورات و افشای اطلاعاتی که انتشار آنها ممنوع بوده ، صادر شده است.

یعری اضافه کرده است: خبرنگار تلویزیون ایرانی( العالم) که در اسرائیل کار می کند ورود نظامیان این رژیم به نوارغزه را تصویربرداری و قبل از اینکه به او اجازه بدهند، این تصاویر و اطلاعات را منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه تلویزیون ایرانی در انتشار خبر ورود نیروهای ارتش اسرائیل به نوار غزه پیشدستی کرده، گفته است: پلیس اسرائیل حکم بازداشت خضر شاهین را صادر کرده و این نخستین بار نیست که وی اطلاعاتی را که انتشار آنها ممنوع بوده، گزارش کرده است.

خضر شاهین خبرنگار تلویزیون ایرانی مقیم شرق قدس اشغالی که برگه هویت کبود دارد، آمادگی های نیروهای ارتش اسرائیل را تصویربرداری و قبل از اینکه به او اجازه داده شود در باره آن اطلاع رسانی کرده است.

ساعت شش و پانزده دقیقه تلویزیون ایرانی از حرکت نیروهای ارتش اسرائیل به سوی نوارغزه خبر داد و با این اقدام قانون نظارت اسرائیل را نقض کرد.

به گفته این خبرنگار صهیونیست، دستورات نظارت (سانسور) برای همه گروه های تلویزیونی روشن است اما خبرنگار ایرانی این دستورات را نقض کرده و از تحرکت تانکها خبر داده است.

به زعم صهیونیستها،این نخستین بار نیست که این خبرنگار (خضر شاهین) از حد و مرز رفتار رسانه ای عبور می کند. دو سال و نیم پیش نیز در جریان جنگ دوم لبنان وی از شمال اسرائیل(مناطق اشغالی1948) یعنی از شهر حیفا خبر اصابت موشکها به مناطق مختلف این شهر را گزارش داد.