مدیریت امور فرهنگی به ویژه در عرصه موسیقی در مرحله آزمون و خطا است و هنوز به تعریف مشخصی از مدیریت فرهنگی دست پیدا نکرده ایم.

مصطفی کمال پورتراب عضو شورای راهبردی دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن بیان این مطلب در خصوص تغییر و تحول احتمالی مدیریت موسیقی وزارت ارشاد به خبرنگار مهر،گفت : زمزمه های تغییر مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد از مدتی پیش آغاز شد اما مسئله قابل توجه چرایی تغییر مدیریت نیست بلکه جایگزین کردن فردی مناسب و شایسته برای مدیریت در حوزه موسیقی از هرچیزی مهمتر است . 

وی در ادامه خاطرنشان کرد : در دهه های گذشته به طور کلی ضعف عمده مدیریت ها نداشتن تخصص فرد در حوزه ای است که مدیریت آن را به عهده گرفته است و معمولا برای مدیریت امور فرهنگی به خصوص در موزه موسیقی، مدیر و یا مسئول آگاه به این امورکمتر تربیت شده است و درعوض ما شاهد تغییر مدیریت ها به شکل پی در پی هستیم.

این استاد دانشگاه در ارزیابی مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت : هنر موسیقی در جامعه ما با توجه به مسائل عقیدتی و سیاسی بسیارحساس است و به عقیده من کسی که برای مدیریت این حوزه انتخاب می شود نباید از اهالی موسیقی باشد چون موزیسین فردی احساساتی است و ممکن است احساسات خود را درگیر تصمیم گیری های خود کند اما درعین حال فردی که انتخاب می شود باید ضمن داشتن تخصص فردی آگاه به امور مدیریت باشد و خوشبختانه آقای احمدی مدیری پرکار و موشکاف است وهمواره با استفاده ازنظر مشاوران متخصص موجب بالا رفتن سطح کیفی مدیریت این حوزه شده است. 

این چهره ماندگار حوزه موسیقی در پایان متذکر شد : سامان دادن به اوضاع ارکستر سمفونیک و انتخاب آقای صهبایی به عنوان رهبرثابت ارکسترو...در زمان مدیریت ایشان صورت گرفت که همه از نکات مثبت است.