تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۴

نشست تخصصی بین‌المللی "حقوق خانواده" با حضور کارشناسان کشورهای مختلف جهان 19 تا 21 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام فرج‌الله هدایت‌نیا، دبیر علمی این همایش گفت: همایش تخصصی بین‌المللی حقوق خانواده در روزهای نوزدهم، بیستم و بیست‌و‌یکم بهمن‌ماه، در سالن نشست‌ها و اجتماعات ساختمان وزارت جهاد کشاورزی در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست تخصصی علمی با حضور کارشناسان،  صاحب‌نظران، مؤلفان و مدرسان حقوق خانواده در ایران و کشورهای مصر، مغرب، لبنان، افغانستان و اتریش برگزار می‌شود و در خلال آن، قوانین و اسناد مربوط به خانواده کشورهای اسلامی، به ویژه کشورهای ایران، مصر و مراکش مورد بررسی و مطالعه تطبیقی قرار می‌گیرد.

وی در باره تشریح اهداف همایش مذکور تصریح کرد: تقویت و تقریب اندیشه‌‌ها در حوزه حقوق خانواده، هم‌گرایی بیشتر در مقررات و قوانین خانواده، دستیابی به راه‌کارهای استحکام بیشتر بنیان خانواده و  بهره‌مندی از تجارب کشورهای اسلامی در حوزه حقوق خانواده از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست است.

عضو شورای علمی گروه حقوق پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی بیان داشت: رویکرد کلان بر اساس مبانی حقوق خانواده، روابط زوجین، حقوق اولاد و شیوه دادرسی دعاوی خانوادگی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در نشست تخصصی بین‌‌المللی حقوق خانواده است.

نشست تخصصی بین‌المللی حقوق خانواده را پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری مرکز زنان ریاست جمهوری برگزار می کنند.