تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۴

کرج - خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده سپاه لشگر سیدالشهدا استان تهران گفت: مهندسی جنگ بیشتر مرهون جهاد سازندگی است و باید فرهنگ جهاد به ویژه جهاد سازندگی در کشور حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، مرتضی شانه ساززاده  امروز در همایش جهاد سازندگی در مرکز آموزش منابع طبیعی جوانشیر کرج اظهار داشت: بسیج سازندگی نشانه ای از شکوفایی است و جهاد سازندگی با دارا بودن ویژگی های حرکت جهادی باعث می شود همه براساس تکلیف وارد صحنه شوند.

وی افزود: باید فرهنگ جهاد و جهادگری در کشور حفظ شود و عمده ترین بحثی که در جهاد سازندگی مطرح است غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است که این امر به طور جدی باید پیگیری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کشور ما به دلیل جوان بودن هرم سنی جمعیت و دارا بودن موانع خاص به ویژه در بخش اشتغال با مشکلاتی مواجه است و بسیج سازندگی می تواند با اشتغالزایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان در این زمینه موثر واقع شود.

جانشین فرمانده سپاه لشگر سیدالشهدا استان تهران یادآور شد: بهترین محور برای توسعه کشور توسعه در بخش کشاورزی است، در بخش کشاورزی صنایع مبدل هم تحت نظر این بخش وجود دادند که باید در بخش صنایع مبدل نیز گامهای علمی بزرگی برداشته شود.

شانه ساززاده عنوان کرد: کشور زمانی می تواند به خودکفایی برسد که از نظر تامین نیازهای اولیه دچار مشکل و چالش نشود.

وی بیان داشت: باید جوانان با نیازهای کشور و فرهنگ کار و تلاش آشنا شوند و بین آنان و برآوردن نیازهای کشور پیوند عاطفی و قلبی عمیقی ایجاد شود تا انسجام به وجود آید.