کتاب "ظهور و سقوط سلطنت پهلوی" شامل خاطرات حسین فردوست ارتشبد رژیم سلطنتی که فساد حکومت پهلوی را به نمایش می‌گذارد به زبان چینی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب "ظهور و سقوط سلطنت پهلوی" در 420 صفحه از سوی انتشارات "شین خوا" به چاپ رسیده و با قیمت پشت جلد 58 یوان منتشر شده است.

طرح جلد کتاب "ظهور و سقوط سلطنت پهلوی"

این کتاب توسط "لی یو چی" از فارسی‌دانان چین، ترجمه شده است. وی  سالها در بخش فارسی رادیو بین المللی چین فعالیت کرده و مدتی نیز در ایران اقامت داشته است.

رایزنی فرهنگی جهت کسب مجوز چاپ کتاب از انتشاراتی ایران، همکاری لازم را با مترجم به عمل آورده است.

این کتاب، خاطرات حسین فردوست ، یکی از  برجسته ترین و موثرترین چهره‌های سیاسی و اطلاعاتی عصر پهلوی است. وی پسر یکی افسران دون پایه رضا شاه بوده که در دوران کودکی به عنوان دانش آموز مدرسه نظام وارد کلاسی شد که رضاخان برای ولیعهدش ترتیب داده بود، حضور یافت.

در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی ، فردوست نه تنها صمیمی‌ترین دوست وی بود بلکه تنها فردی بود که با شاه و ملکه بر سر یک میز غذا می خورد و به عنوان چشم و گوش محمدرضا عمل می‌کرد.

 این کتاب مستندترین وقایع دوران پهلوی وحاوی ریزترین و محرمانه ترین مسائل دربار و حکومت ، شاه و خانواده‌اش،ارتباط دستهای پشت پرده، اتباط شاه با دستگاه‌های امنیتی اسرائیل، انگلیس و آمریکا، شکل گیری ساواک و بسیاری دیگر از فساد حکومت پهلوی است.