سازمان غیر دولتی صدای فلسطین (Voice of Palestina) طی مراسمی از رئیس مجلس اندونزی و سفیر ج.ا.ایران در این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین فلسطین تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر "آگونگ لاکسونو" رییس مجلس نمایندگان اندونزی طی سخنانی در این مراسم ضمن اظهار تأسف بخاطر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و اشاره به فعالیت های انجام شده توسط مجلس این کشور و همچنین در قالب مجمع مجالس آسیایی (APA) در حمایت از مردم فلسطین در جنایات اخیر رژییم اسرائیل علیه مردم غزه، بر لزوم تأسیس کمیته ای جهت بررسی جنایات اخیر اسراییل و مجازات عاملان آن در دادگاه بین المللی تأکید کرد.

بهروز کمال وندی سفیر ج.ا.ایران نیز با اشاره به آیه شریفه ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم، صبر و بردباری و امید به استعانت حضرت باریتعالی را عامل اصلی موفقیت و پیروزی حزب الله و نیز حماس در برابر رژیم صهیونیستی دانست. وی همچنین گفت که بحران اخیر غزه و جنایات اسراییل مورد توجه همه دولتها و ملتهای جهان قرار گرفته و خواستار حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین و محاکمه رهبران رژیم صهیونیستی شد.

در این مراسم از سفیر سوریه در جاکارتا، خبررنگار شبکه TVone اندونزی بخاطر پوشش مستمر خبری جنایات اخیر اسرائیل و نیز رئیس مرکز فوریتهای پزشکی اندونزی (MER-C) اعزامی به غزه تقدیر بعمل آمد. سازمان غیردولتی MER-C با حمایت وزیر بهداشت اندونزی موفق شد در اسرع وقت پس از آغاز حملات اسرائیل کمکهای امدای شامل اقلام دارویی و مواد غذایی را به سرزمین غزه ارسال نماید.

صدای فلسطین همچنین از تلاشهای کشورهای قطر، ونزوئلا و بولیوی نیز قدردانی نمود. صدای فلسطین از جمله سازمان های غیر دولتی فعال در زمینه حمایت از فلسطین در جاکارتا می باشد که تاکنون علاوه بر برگزاری سمینارهای بین المللی و داخلی تظاهرات و حرکت های متعددی را بر علیه رژیم صهیونیستی برگزار نموده است