تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴

مجموعه مقالات "سینمای شهری" در ادامه فعالیت‌های انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در قالب کتاب زیر نظر جعفر گودرزی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی اعلام کرد این کتاب که شامل 15 مقاله از نویسندگان و منتقدان سینمایی است، 12 اسفند ماه همزمان با برپایی سومین جشنواره بین‌الملی فیلم شهر توزیع می‌شود.

روانشناسی شهر در سینما، شهر دیروز و شهر امروز در سینما، نشانه‌های شهر در فیلم، شهرنشینی در فیلم‌های سینمایی، دیدنی‌های شهر در آثار سینمایی، ویژگی‌های فیلم شهری، موقعیت و جایگاه کودکان و نوجوانان شهر در آثار سینمای ایران، شهر سنتی و شهر مدرن در سینما و هویت شهری در سینمای اجتماعی از محورهای موضوعی این کتاب است.

جواد طوسی، سعید مستغاثی، محمدتقی فهیم، همایون خسروی‌دهکردی، عزیزالله حاجی‌مشهدی، کامیار محسنین، محسن سیف، چیستا یثربی، پژمان لشگری‌پور، منصور ضابطیان، شهرام جعفری‌نژاد، احمد میراحسان، جلیل اکبری‌صحت و جعفر گودرزی نویسندگان این کتاب هستند.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی علاوه بر کتاب "سینمای شهر"، کتاب‌های "روایت‌های مقاومت" ویژه جشنواره جوانه‌های مقاومت "جم"، "حقیقت در قاب مستند"، "سینمای ملی، طرحی برای فردا" را در یک سال گذشته منتشر کرده است و کتاب "مشروح نشست‌های همایش سینمای ملی" را پایان اسفند منتشر می‌کند.