14 تيرماه 83 همزمان با روز قلم ، دومين دوسالانه قلم زرين انجمن قلم ايران برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ادبي " مهر" اين دوسالانه مختص كتاب هاي  منتشر شده در سالهاي 81 و 82 است كه در بخش هاي داستان و شعربزرگسال و پژوهش صورت مي گيرد.
اين گزارش حاكي است كتاب هاي منتشره داستان در سال 81 - 598 عنوان و در سال 82 - 405 عنوان بوده است كه پس از بررسي مقدماتي و ريزش اوليه بر اساس نظر داوران ، تعداد 267 عنوان انتخاب و مراحل ديگر داوري انجام گرفت.
در زمينه شعر نيز آثار منتشره سال 81 - 788 عنوان و در سال 82 - 550 عنوان بوده است كه مجموعا پس از داوري و ريزش اوليه 129 عنوان به مرحله بالاتر رسيد.
گفتني است طرح ارزيابي آثار مرتبط با ائمه اطهار ( ع ) و تقديراز پديدآورندگان آثار ديني و مذهبي به منظور ارتقاي ادبيات و فرهنگ مكتوب ديني ،  از ديگر طرح هايي بود كه توسط اين انجمن طي سالهاي گذشته  پيگيري شد اما تعويض رياست در مجمع جهاني اهلبيت در سال گذشته به طور ناگهاني آن را متوقف كرد . اين درحالي است كه هنوز عده اي از نويسندگان و مراكز فرهنگي و انتشاراتي در باب توقف اين حركت ارزشي قانع نشده اند .
انجمن قلم ايران در حال حاضر از سوي هيچ يك از نهادها و سازمان هاي فرهنگي كشور حمايت نمي شود. رئيس اين انجمن - محمد رضا سرشار( رضا رهگذر) - از چهره هاي پيشرو در حوزه ادبيات داستاني بعد از انقلاب اسلامي است.