یزد - خبرگزاری مهر: تولیت کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی گفت: در طول سالیان متمادی بسیاری از کتب مهم و ارزشمند شیعه در اثر بی توجهی از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، آیت الله سیدمحمود مرعشی نجفی، عصر پنج شنبه در مراسم افتتاح موزه قرآن و کتب آسمانی استان یزد اظهار داشت: بسیاری از کتب ارزشمند شیعه از قرن هفتم و هشتم موجود نیست زیرا در آن زمان دستهایی در کار بود تا بسیاری از کتب را منسوب به عصر صفوی کند.

وی بیشترین ضربه وارد شده به کتب شیعی را در زمان حمله مغولها به ایران دانست و افزود: در آن زمان به علت عداوت مغولها با شیعیان، برای گرم کردن حمامها از کتب شیعه استفاده می کردند و این کتب را در آتش می سوزاندند.

مرعشی نجفی یادآور شد: با گذشت زمان روند نگهداری و ارزش گذاری به کتب خطی بهبود یافت و این امر پس از انقلاب قوت گرفت به نحوی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یکی از نخستین افرادی بودند که بر توسعه کتابخانه نسخ خطی آیت الله مرعشی نجفی تاکید داشتند زیرا به اعتقاد ایشان این کتابخانه آبروی جهان اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت راه اندازی موزه های نسخ خطی به ویژه قرآن در همه شهرها و استانها بیان داشت: هم اکنون اقدامات خوبی در این زمینه شده و شاهد احداث موزه های نسخ خطی در سراسر کشور هستیم اما هنوز کافی نیست و کشور اسلامی ما با پشتوانه های قوی که دارد از ظرفیتهای بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.

آیت الله مرعشی نجفی با تحسین اقدام معنوی خانواده کاظمینی برای راه اندازی موزه قرآن و کتب آسمانی، یادآور شد: این امر حاکی از نگاه معنوی آنها به مقوله نسخ خطی به ویژه قرآن کریم است.

در مراسم افتتاحیه موزه قرآن و کتب آسمانی از پدر معنوی این موزه همچنین مسئولان و دست اندرکاران بنیاد پژوهشی ریحانه الرسول با اهدای لوح تقدیری، تجلیل شد.