در تعطیلات نوروز 17 ایستگاه سنجش آلودگی هوای پایتخت همچنان فعال خواهند بود و نتایج ارزیابی وضعیت آلودگی هوا را به اطلاع شهروندان تهرانی و مسافرانی که در ایام عید به این شهر سفر می کنند خواهند رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این مطلب اظهار کرد: از حق شهروندان تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی آییم و اصولاً دفاع از حقوق شهروندان در برخورداری از هوای پاک تعطیل بردار نیست.

دکتر یوسف رشیدی افزود: اطلاع رسانی علمی و شفاف در مورد کیفیت هوای شهر و میزان آلاینده های آن از جمله مسئولیتهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران است و ما سعی کرده ایم امانت دار خوب و منصفی برای همشهریان خود باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند بدانند کیفیت هوایی که تنفس می کنند در چه وضعیتی قرار دارد گفت: مردم تهران حق دارند بدون واسطه به اطلاعات دقیق و واضح آلودگی هوای شهرشان دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه به هر میزان در مقابله با آلودگی هوا فعالیت کنیم بازکم است تصریح کرد: سرعت مسؤولان جهت کاهش آلودگی هوا باید افزایش پیدا کند و شتاب بگیرد.

رشیدی با تاکید بر اینکه در کشورهای توسعه یافته و شهرهای پیشرفته جهان نهادهای نظارتی قوی مانند شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به صورت مستقل کیفیت هوای شهرها را کنترل می کنند اضافه کرد: این مهم حساسیت بالای مدیران دولتی و شهری، نمایندگان مردم، رسانه های جمعی، سازمانهای مردم نهاد و شهروندان نسبت به موضوع آلودگی هوا که به طور مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارد را نشان می دهد.

وی در پایان احداث پنج ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا را از جمله برنامه های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 88 برشمرد و خاطرنشان کرد: این پنج ایستگاه به ترتیب در مناطق مرکزی 7، 11 و 12 و نیز مناطق 4 در شمال شرق و 13 در شرق تهران از سوی این شرکت راه اندازی شده و به بهره برداری می رسند.