اهواز - خبرگزاری مهر: مسئول ستاد راهیان نور اداره ارشاد خوزستان گفت: 300 نفر از روایتگران جنگ برای ارائه تصویری ملموس از واقعیتهای هشت سال جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی استان خوزستان مستقر شدند.

سیدباقر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز اظهار داشت: این افراد شامل فرماندهان جنگی، جانبازان و اعضای ستاد عملیات و اطلاعات هشت سال دفاع مقدس هستند که در شهرهای اندیمشک، خرمشهر و اهواز مستقر شده اند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار از 60 راوی خواهر نیز در این کاروانها استفاده شده است، افزود: آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، تقویت روحیه سلحشوری، مقاومت و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از جمله اهداف این روایتگران است.  

تجلیل از مقام 177 شهید گمنام آبادان

همزمان با حضور پرشور کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خوزستان، زائران سرزمینهای نور با حضور در گلزار شهدای آبادان ضمن ادای احترام به شهدای این گلزار از مقام 177 شهید گمنام گلزار شهدای این شهر قهرمان تجلیل شد.

همچنین این کاروانها با حضور در مصلی نماز جمعه‌ آبادان نسبت به هشت شهید گمنام مدفون در این مصلی ادای احترام کرده و با آرمانهای بلند آنان تجدید میثاق کردند.

حضور بیش از پنج هزار نفر از سمنان در مناطق عملیاتی

کاروانهای راهیان نور استان سمنان که از اسنفدماه سال گذشته در دوره‌های منظم به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌ اند همچنان حضوری پرشور در این مناطق دارند. 

تاکنون بیش از پنج هزار نفر از استان سمنان موفق به زیارت مشاهد شهدای گمنام دفاع مقدس استان خوزستان شده‌ اند.

چند کاروان بزرگ از شهر سمنان، کاروان‌ راهیان نور شهرستان گرمسار، گروهی از کارکنان شهرداری سمنان، کاروانهای راهیان نور از شهرهای دامغان، شاهرود، کاروان‌های دانش ‌آموزی بسیجیان استان سمنان به همراه کاروان راهیان نور کادر درمانی دانشگاه ‌های استان سمنان، گروه ‌های مختلف بسیجیان استان سمنان، گروهی از ورزشکاران بسیجی این استان و بسیجیان منطقه‌ میامی و بیارجمن حضوری پرشور همگام با سایر کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب داشته ‌اند.