اردبیل- خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل با بیان اینکه ارتقاء شاخص سلامت در اردبیل باید از اولویتهای کاری مدیران در سال جاری باشد، گفت: تحقق این مهم با افزایش امکانات درمانی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور حقیقت پور شامگاه گذشته در جلسه شورای سلامت استان فعالیت در حوزه سلامت را ویترین خدمات نظام دانست و اظهار داشت: به لحاظ زیر بنایی بودن حوزه سلامت و اثرگذاری این بخش در جامعه و زندگی مردم، ارتقاء شاخصهای سلامتی ضروری است.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء شاخصهای سلامت استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، افزود: هم اکنون با حمایت استانداری، چادر بیمارستان صحرایی با ظرفیت 50 تخت تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

استاندار اردبیل راه اندازی نخستین بخش جراحی قلب و خرید دستگاه های پیشرفته پزشکی نظیر آنژیوگرافی و کنترل بیمارهایی مانند مالاریا را از جمله موفقیتهای حوزه بهداشت ودرمان استان عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به وجود یک هزار و 460 تخت، 250 پزشک متخصص و 19 پزشک فوق تخصص در استان ابراز داشت: در حال حاضر این امکانات جوابگو نبوده و باید با افزایش امکانات درمانی مجهز، شاخص سلامت و درمان استان را افزایش دهیم.

حقیقت پور در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تعدادی از پزشکان این استان در جایگاه های ارزشمند علمی کشور و حتی فراملی قرار دارند، ابراز داشت:  تقویت ارتباط با این نخبگان می تواند بسیاری از گره های بخش درمان و بهداشت اردبیل را حل کند.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز با اشاره به اجرای اقدامات پیشگیرانه و برنامه های میان مدت اضافه کرد: در سال گذشته برای نخستین بار میزان مرگ و میر مادران باردار در استان اردبیل به صفر رسیده بود.

علی محمدیان تحقق این مهم را از جمله عوامل موثر در سنجش شاخص سلامت یک جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش می کنیم زیرساختهای لازم را برای رسیدن به استانداردهای کشوری و حتی جهانی فراهم کنیم.

وی از پذیرش دانشجو در رشته تخصصی اطفال از مهر امسال در اردبیل خبر داد و یادآور شد: توسعه رشته های تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه های استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان با اشاره به بدهی 40 میلیارد ریالی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل متذکر شد: عدم تسریع در پرداخت این بدهی، دانشگاه علوم پزشکی و واحدهای تابع آن را با چالش مواجه کرده است.