شش وکیل نروژی دادخواستی را به دادستانی کل این کشور علیه سران جنایتکار صهیونیستی در رابطه با کشتار بی رحمانه غزه ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دادخواست ارائه شده از سوی 6 وکیل نروژی به تجاوزات خطرناک و جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در حق ساکنان غزه مربوط می شود.

دادخواست مذکور تنها به تحت پیگرد قرار دادن سران نظامی صهیونیستی نمی شود، بلکه شامل فهرستی از اتهامات وارده علیه سران سیاسی این رژیم در راس آن اعضای شورای وزیران در آستانه جنگ علیه غزه است که متشکل از ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و 7 تن دیگر از افسران صهیونیست و ایهود اولمرت نخست وزیر سابق و زیپی لیونی وزیر خارجه این رژیم بود.

در این دادخواست ، وکلای نروژی سران رژیم اسرائیل را به استفاده از تسلیحات نظامی به شکل نامشروع علیه اهداف غیر نظامی در غزه از جمله بیمارستان ها متهم کردند.

این وکلا براساس قانون جدید در نروژ که اجازه متهم کردن بیگانگان را به ارتکاب جنایت های جنگی، کشتار دسته جمعی، جنایت های ضد بشری می دهد، دادخواست ارائه دادند.

در حمله 22 روزه رژیم صهیونیستی به غزه علاوه بر ویرانی گسترده زیرساخت های عمرانی و محل سکونت ساکنان این منطقه ، بیش از هزار فلسطینی شهید و حدود پنج هزار نفر زخمی شدند.