اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به فعالیت 12 کشتارگاه دام و هشت کشتارگاه طیور در شهرهای مختلف استان مرکزی گفت: با احداث سه کشتارگاه منطقه‌ای دام تعداد کشتارگاه های استان به 23 افزایش می یابد.

سید سعید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در اراک افزود: در راستای افزایش کیفیت کشتار، سه کشتارگاه منطقه ‌ای در شهرهای اراک، ساوه و خمین در صورت همکاری بخش خصوصی احداث می ‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مراحل مقدماتی احداث کشتارگاه در منطقه ساوه با کمک یک سرمایه ‌گذار بخش خصوصی به پایان رسیده و به زودی عملیات احداث آن آغاز می ‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه هم اینک 350 هزار راس دام سنگین و یک میلیون و 900 هزار راس دام سبک در استان وجود دارد، اظهار داشت: 70 درصد عملیات مایه ‌کوبی این دامها توسط بخش خصوصی صورت می گیرد. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام کشتارگاه ‌های بخش طیور استان صنعتی و بخش عمده ‌ای از کشتارگاه‌های دام نیز به صورت سنتی و نیمه ‌صنعتی اداره می ‌شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: مبارزه با بیماری‌ های دامی از سیاست‌ ها و وظایف اصلی این سازمان است که در سال گذشته پنج میلیون نوبت ‌سر دام و 129 میلیون نوبت قطعه طیور علیه بیماری ‌های مختلف دامی و طیور واکسینه شدند و پیش‌ بینی می ‌شود در سال جاری این میزان 15 درصد افزایش یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته 57 هزار و 180 کیلو عسل به ارزش دو میلیارد ریال، 70 هزار و 440 قطعه ماهی زینتی به ارزش 704 میلیون ریال، 416 هزار کیلو پا و پنجه مرغ به ارزش دو میلیارد و 80 هزار ریال، 217هزار و 517 جلد سالامبور به ارزش هشت میلیارد و 700 میلیون ریال به کشورهای حوزه خلیج فارس، مالزی، عراق، هنگ‌ کنگ، ویتنام و ایتالیا صادر شده است.