9 فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و 17 فیلم در بخش سینه‌فونداسیون شصت و دومین جشنواره فیلم کن رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد فهرست فیلم‌های بخش رسمی مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره کن مانند بخش مسابقه فیلم‌های بلند و دیگر بخش‌های جنبی جشنواره بیشتر شامل فیلم‌های اروپایی است.

از میان 9 فیلمی که در این بخش رقابت می‌کنند، هفت فیلم تولید کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند که فیلم پرتعلیق "پس از فردا" ساخته اما سالیوان از بریتانیا یکی از آنهاست.

بخش سینه‌فونداسیون کن ویژه فیلم‌های کوتاه دانشجویی نیز به نمایش 17 فیلم اختصاص دارد که تلفیقی از فیلم‌های اروپایی و غیراروپایی است و در میان آنها چهار فیلم انیمیشن حضور دارد.

لورن ژاکوب مدیر هنری بخش سینه‌فونداسیون درباره فیلم‌های این بخش گفت: مضمون مشترک فیلم‌های انتخاب‌شده، آدم‌هایی است که می‌خواهند یک زندگی جدید را آغاز کنند، اما رویاهای آنها با واقعیت‌های تلخ تداخل پیدا می‌کند.

ریاست بخش سینه‌فونداسیون را جان بورمن فیلمساز بریتانیایی و سازنده فیلم‌هایی چون "جهنم در اقیانوس آرام" و "نجات‌یافتگان" به عهده دارد و برتران بونلو فیلمساز فرانسوی و ژانگ زی‌یی بازیگر چینی دیگر داوران این بخش هستند. بخش سینه‌فونداسیون سال 1998 راه‌اندازی شد.

برگزارکنندگان این بخش با هدف کشف فیلمسازان جدید هر سال فیلم‌هایی از مدارس فیلمسازی سراسر دنیا انتخاب می‌کنند. شصت و دومین جشنواره فیلم کن 13 مه (23 اردیبهشت) با فیلم انیمیشن "بالا" تولید استودیو پیکسار آغاز می‌شود و تا 24 مه (سوم خرداد) ادامه دارد.