کرمان - خبرگزاری: مسئول هماهنگ کننده گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: چهار هزار نفر در استان کرمان کارت اهدای عضو پس از مرگ مغزی را دریافت کرده اند.

محمدرضا میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: نمایندگان مستقر در شبکه بهداشت و درمان شهرستانها و بیمارستانهای افضلی پور، شفا و شهیدباهنر کرمان کارتهای اهدای عضو را به متقاضیان ارائه می دهند.

وی سن مجاز برای اهدا اعضا پس از مرگ مغزی را دو تا 70 سال ذکر کرد و افزود: افرادی که دچار بیماری های عفونی و واگیردار هستند نمی توانند اعضا خود را اهدا کنند.

میرزایی ادامه داد: 45 نفر از بیماران استان کرمان در سال 87 دچار مرگ مغزی شدند که خانواده 13 بیمار با اهدای عضو این افراد به بیماران نیازمند موافقت کردند.

مسئول هماهنگ کننده گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان عنوان کرد: از مجموع 13 بیمار مرگ مغزی که خانواده آنها با اهدای اعضا موافقت کرده بودند، 9 نفر شرایط لازم برای اهدای عضو را داشتند.

میرزایی ادامه داد: با انجام پیوند کلیه ها و کبد این افراد،27 بیمار سلامتی خود را بازیافتند.

وی گفت: در سال جاری کلیه ها، کبد و پانکراس دو بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمد پیوند زده شد.

میرزایی از خریداری وسایل مورد نیاز برای راه اندازی بخش پیوند کبد توسط خیرین خیریه نفیس کرمانی خبر داد و افزود: این بخش در آینده ای نزدیک در بیمارستان افضلی پور کرمان راه اندازی می شود.