رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال جاری 85 میلیارد تومان برای پروژه آب های سطحی شهر تهران در نظر گرفته شده است که 49 میلیارد تومان از این مبلغ به صورت نقدی و 36 میلیارد تومان آن به صور غیر نقدی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه شکیب صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه آب های سطحی شهر تهران گفت: سال گذشته 100 میلیارد تومان برای احداث و توسعه شبکه آبهای سطحی اعتبار در نظر گرفته شده بود و با توجه به  اهمیت زیست محیطی این پروژه در تلاشیم امسال تمام بودجه اختصاص یافته به این بخش اختصاص یابد و شاهد سرعت یافتن اجرای پروژه های آبهای سطحی در تهران باشیم.

وی تصریح کرد : طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی شهر در دست بررسی و مطالعه است تا براین اساس بتوانیم با توجه به گسترش شهر ، شبکه جمع آوری آبهای سطحی را از 350 کیلومتر که در ابتدا پیش بینی شده بود به بیش از 500 کیلومتر افزایش دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد : در پیش بینیهای ابتدایی شبکه جمع آوری آبهای سطحی برای شهر تهران 350 کیلومتر در نظر گرفته شده بود که تاکنون حدود 300 کیلومتر از این میزان محقق شده اما در تلاشیم با توسعه شبکه تمام نقاط شهر تهران را تحت پوشش قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد : آبهای سطحی منابع بسیار ارزشمندی هستند که می توان از آنها برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد ضمن آنکه با هدایت این آبها به جنوب تهران و ایجاد حوضچه های مخصوص، آب مورد نیاز برای کشاورزی را نیز می توان تامین کرد.

حمزه شکیب همچنین به هدایت بخشی از آب های سطحی به لایه های درونی زمین اشاره کرد و گفت : با توجه به کاهش آبهای زیر زمینی شهر تهران طی سالهای گذشته می توان برای افزایش سطح آب های زیر زمینی بخشی از آبهای سطحی جمع آوری شده را به لایه های درونی زمین منتقل کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین در مورد دو پروژه کانال و حوضچه های رسوب گیر مسیل دارآباد و پروژه جمع آوری آبهای سطحی خیابان شهید لواسانی(فرمانیه) افزود : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی پروژه کانال و حوضچه های رسوب گیر مسیل دارآباد تا ماه آینده به اتمام می رسد و عملیات احداث پروژه آبهای سطحی منطقه یک (خیابان شهید لواسانی) نیز در صورت تامین به موقع اعتبارات تا پایان مرداد ماه تکمیل خواهد شد.