مدیرکل دفتر نظامهای بهره برداری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد با ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در آینده ای نزدیک، وزارت جهاد کشاورزی مکلف به جلوگیری از تفکیک اراضی به صورت قانونی می شود.

سیدغلامحسین طباطبایی در گفتگو با مهر گفت: به منظور اجرایی کردن قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی در بخش کشاورزی پیشنهادات در زمینه تصویب آیین نامه اجرایی و تعیین حد فنی و اقتصادی آن در مزارع آبی، زراعی، باغی و دیم از سوی وزارت جهاد کشاورزی به کمیسیون زیربنایی دولت ارایه شده است.

مدیرکل دفتر نظامهای بهره برداری وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه فردا آخرین جلسه بررسی حد فنی و اقتصادی در کمیسون زیربنایی دولت برگزار می شود، افزود: به منظور اجرای مطلوب قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی هم اکنون کشور بر اساس دسته بندی سه گانه اقلیم ها تقسیم بندی شده، به نحویکه سه اقلیم مرطوب، نیمه مرطوب و خشک برای اراضی باغات، زراعت، آبی و دیم  در نظرگرفته شده است.

وی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: بر اساس دسته بندی سه گانه اقلیم اجرای قانون مذکور در هر استانی به راحتی امکانپذیر می شود و با توجه به انجام کارکارشناسی دروزارت جهاد کشاورزی پیش بینی می شود در آخرین جلسه کمیسیون زیربنایی دولت حد فنی و اقتصادی به تصویب رسد.

طباطبایی اظهارداشت: با تصویب آیین نامه اجرایی و حد فنی و اقتصادی اجرای قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در کمیسیون زیربنایی دولت و ابلاغ نهایی آن از سوی هیئت دولت، وزارت جهاد کشاورزی براساس الزامات قانونی مکلف می شود در اجرای این قانون از هر تفکیک اراضی غیراصولی ممانعت کند و هر تجمیع اراضی را که هم اکنون به صورت کدخدامنشانه انجام می شود به صورت قانونی اجرایی کند.