برگزاری سومین نشست علمی "چهره‌های تقریبی علمای شیعه و سنی کشور" به دلیل تقارن با انتخابات به تعویق افتاد و متعاقب آن مهلت ارسال آثار به این نشست که در استان گلستان برگزار می‌شوند نیز تمدید شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست علمی چهره‌های تقریبی علمای شیعه و سنی و نویسندگان و نخبگان و شخصیتهای تقریبی حوزوی و دانشگاهی که قرار بود  12 خرداد ماه برگزار شود، به علت تقارن آن با انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد و به همین دلیل مهلت ارسال آثار نیز تمدید شده است .

تا کنون بیش از 80 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وحدت از دیدگاه قرآن ، روایات و عقل ، نقش حوزه و دانشگاه در تحکیم و تعمیق وحدت، شیوه‌های استکبار جهانی در عدم تحقق اتحاد بین مسلمین، آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی عوامل تفرقه در بین مسلمین ، نقش جمهوری اسلامی در بیداری جهان اسلام و اتحاد مسلمین، راههای تعامل بین پیروان مذاهب اسلامی ، وحدت از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از جمله موضوعات پیش بینی شده برای این نشست هستند .

سیره و نقش علمای اسلام در تحکیم تقریب وحدت امت اسلامی، ارائه شیوه‌های نوین در تقویت اتحاد بین مذاهب اسلامی ، طرح استعمار برای تفرقه بین اقوام و مذاهب ایران زمین، شناخت و تحلیل جریانهای فکری و فرهنگی تفرقه‌افکن استکبار جهانی، وهابیت و تضاد آن با مبانی مذاهب اسلامی از دیگر موضوعات این همایش عنوان شده اند .

علاقمندان شیعه و اهل سنت سراسر کشور می‌توانند مقالات خود را برای شرکت در این همایش تا نیمه خرداد 1388به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ارسال کنند.