استودیو دریم‌ورکز به مدیریت استیون اسپیلبرگ با در اختیار گرفتن حقوق داستان زندگی مارتین لوتر کینگ جونیر قصد دارد فیلمی سینمایی بر اساس زندگینامه این چهره سرشناس تولید کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد کینگ که در 1968 در سن 39 سالکی در ممفیس ترور شد، پیش از مرگ حق استفاده از سخنرانی‌ها، کتاب‌ها و آثار مشهور خود را شخصا در اختیار گرفته بود و دریم‌ورکز برای نخستین بار توانسته حق بهره‌برداری از این آثار را از آن خود کند.

به این ترتیب اسپیلبرگ در کنار سوزان دو پاسی و مدیسن جونز تولید فیلم زندگینامه لوتر کینگ جونیر را کلید می‌زنند. فیلمساز سرشناس و برنده اسکار در این باره گفت: مفتخریم که بازماندگان کینگ فرصت روایت داستان این رویدادهای تاریخی و مشخص را به ما داده‌اند. امیدواریم قدرت خلاقانه سینما و تاثیر زندگی دکتر کینگ بتواند روایتی قدرتمندانه و انکارناپذیر را عرضه کند.

تولید فیلمی بر اساس زندگی لوتر کینگ آرزوی دیرینه اسپیلبرگ و همکارش استیسی اسنایدر مدیران ارشد دریم‌ورکز بود و آنها پس از تلاش فراوان و کنار گذاشتن پارامونت پیکچرز در رقابتی نفسگیر سرانجام توانستند حق بهره‌برداری از اموال معنوی این چهره تاریخی را از آن خود کنند.

کینگ جوانترین برنده جایزه صلح نوبل برای فعالیت‌هایش در پایان بخشیدن به تبعیض و تفکیک نژادی بود و پس از مرگ مدال آزادی ریاست جمهوری را در 1977 و مدال طلایی کنگره ایالات متحده آمریکا در 2004 نیز گرفت.