مرتضی تمدن استاندار تهران از ارائه 312 مصوبه پیشنهادی به جلسه استانی هیئت دولت در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی تمدن دراین زمینه گفت: ازمیان 312 مصوبه پیشنهادی به جلسه هیئت دولت دراستان تهران، 221 مصوبه مورد توافق ادارات کل ودستگاههای اجرایی استان تهران، وزارتخانه های مرتبط با مصوبات، معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری و استانداری تهران قرار گرفته است.

تمدن 30 مصوبه پیشنهادی را مربوط به پیشنهادات الحاقی دانست که پس از توافقات نهایی انجام شده در نهاد ریاست جمهوری از سوی دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای استان اعلام شده است .

وی خاطر نشان کرد: 61 مصوبه پیشنهادی نیز حاصل کارگروههای تخصصی استان تهران است که در کارگروههای تخصصی دولت که به ریاست شخص رئیس جمهور برگزار می شود مطرح خواهد شد.

تمدن در جلسه فوق العاده شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با محور بررسی آخرین وضعیت مصوبات پیشنهادی استان تهران به جلسه هیئت دولت در استان تهران سخن می گفت، افزود: جلسه استانی هیئت دولت در استان تهران نه تنها دومین دور از سفر رئیس جمهور به استان است بلکه آخرین جلسه استانی هیأت دولت نیز خواهد بود.

وی با تأکید براینکه مصوبات پیشنهادی استان تهران تمامی مسیرهای قانونی خود راطی کرده است،گفت: این مصوبات پیشنهادی حاصل فعالیت ها و دقت نظرهای بسیار در مجموعه کارشناسی و تخصصی دستگاههای اجرایی استان تهران ، وزارتخانه ها، نهاد ریاست جمهوری و معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی استانداری تهران است.

تمدن ملاک انتخاب مصوبات پیشنهادی استان تهران به جلسه استانی هیئت دولت را عملکرد سفر اول رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، ارزیابی های کارشناسی و بازدیدهای انجام شده در سطح تمامی شهرستانهای استان دانست و یادآور شد: استراتژی انتخاب پروژه های پیشنهادی درسفر دوم هیئت دولت به استان تهران خودداری ازارائه پیشنهاد مصوبات و پروژه های کم اهمیت و پیش پا افتاده است.

وی تصریح کرد: سعی شده است درجلسه استانی هیئت دولت دراستان تهران مسائل کلیدی و مهم استان که حل آن سبب ایجادتحول در ساختار توسعه ای استان تهران می شود ارائه گردد.

تمدن گفت: برخی از پیشنهادات استان تهران مربوط به مصوبات و توافقاتی است که هر چند در استان تصمیم گیری شده ولی به دلایلی می بایست از ظرفیت های هیئت دولت جهت اجرای کامل آن استفاده شود.

وی با تأکید بر این نکته که همه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در قبال همه مصوبات پیشنهادی به هیئت دولت مسئول بوده و دارای یک وظیفه مشترک هستند، اظهار داشت: مصوبات پیشنهادی در استان تهران طی چندین مرحله مورد پالایش قرار گرفته و استان تهران با آمادگی کامل در جلسه هیأت دولت پیشنهادات کارشناسی شده خود را ارائه خواهد کرد.

استاندار تهران دستاوردهای سفر اول رئیس جمهور و هیأت دولت به استان تهران را 346 مصوبه با 1403 پروژه استانی و 450 پروژه ملی خواند و گفت: برای 1043 پروژه استانی در سفر اول هیئت دولت به استان در مجموع اعتباری بیش از 1519 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی هزینه شده که این پروژه ها بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تمدن خاطر نشان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های ملی و استانی از سفر اول ریاست جمهوری به استان تهران حدود 90 درصد است.

وی یکی از مطالبات استان تهران در جلسه هیئت دولت را استقلال بانکهای عامل استان تهران اعلام کرد و گفت: بانکها در استان تهران باید دارای یک سرپرستی استانی همچون تمامی استانهای کشور بوده و در استان تهران حضور یک مجموعه پاسخگو در بانکها ضروری است که این مطالبه را در حضور جناب آقای دکتر احمدی نژاد جهت تصمیم گیری نهایی مطرح خواهیم کرد.

استاندار تهران با اظهار امیدواری از تصویب مصوبات پیشنهادی در جلسه استانی هیئت دولت، از تمامی رؤسای سازمانها و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان تهران خواست تا ضمن آمادگی کامل از پروژه ها و مطالب ارائه شده در جلسه، هماهنگی کاملی را نیز با وزرای مرتبط به عمل آورند.