رئیس فدراسیون هندبال ایران برگزاری مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور را عاملی مهم در جهت رشد و توسعه این رشته ورزشی خواند.

علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال در حاشیه نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور با بیان این مطلب به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه هندبال ساحلی ایران در آسیا جایگاهی دارد و من نیز مسئولیت این رشته ورزشی را در آسیا بر عهده دارم، سعی ما بر این است همه ساله مسابقات قهرمان کشوری را در بالاترین سطح ممکن برگزار کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که همه ساله تعداد تیم های حاضر در مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور افزایش می یابد، خاطر نشان کرد: تیم های هندبال ساحلی در سراسر کشور همیشه مشارکت خوبی با فدراسیون داشته اند و هر ساله شاهد افزایش تیم ها هستیم. به عقیده من ورزش هندبال ساحلی علاوه بر اینکه یک رشته ورزشی است یک تفریح سالم هم به حساب می آید و ورزشکاران می توانند علاوه بر رقابت از محیط دریا و ساحل نیز استفاده کنند.

رحیمی با ابراز رضایت از میزبانی شهر بابلسر افزود: در نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور بازیکنان شاخص و ملی پوش محک خوبی خوردند که می تواند به رشد تیم ملی کمک کند.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به جایگاه رفیع هندبال ساحلی ایران در قاره آسیا شاخص ترین عنوان تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی را رده چهارم دنیا خواند و گفت: برگزاری مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور بهترین راه برای توسعه و گسترش این رشته ورزشی است. زمانی که بازیکنان درگیر مسابقات قهرمانی کشور می شوند بخوبی می توان آنها را محک زد و توانایی هایشان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به این نکته که مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور بیشتر در شهرهای شمالی ایران برگزار می شود، گفت: تمامی بازیکنانی که در مسابقات ساحلی به میدان می روند در هندبال سالنی فعال هستند. به عقیده ما مسابقات ساحلی باید از رقابت های سالنی جدا شود و بخش هندبال ساحلی به صورت مجزا به فعالیت خود ادامه دهد. جداسازی این دو رشته ورزشی از هم به ارتقای هندبال کشور به ویژه در بخش سالنی کمک می کند.

رحیمی در خاتمه تصریح کرد: فدراسیون هندبال به دنبال آن است که هر رشته ساحلی را از بخش سالنی جدا کند اما تفکیک این دو رشته براحتی امکان پذیر نیست چرا که باشگاه ها کمتر تمایل به سرمایه گذاری در بخش ساحلی دارند و ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم باشگاه هایی که برای اداره تیم های سالنی خود با مشکل مواجه هستند تیم ساحلی نیز تشکیل دهند.